WOREK Z NOWOŚCIAMI – Arc8

DUET

 

Firmowe motto Arc8 brzmi: „custom w atrakcyjnej cenie”. Serafin Pazdera mieszka w Bazylei, by budować firmę, porzucił pracę inżyniera software i web designera. Jonas Mueller stacjonuje na Tajwanie, gdzie wcześniej pracował jako inżynier i specjalista od kompozytów dla takich firm, jak BMC, Santa Cruz i DT Swiss. Duet spotkaliśmy dwukrotnie na imprezach Bike Connection Summer & Eurobike Media Days. Dzięki temu mieliśmy okazję jeździć na dwóch różnych modelach – enduro Extra, który do sprzedaży trafi we wrześniu, i trailówce Essential, dostępnej już w tej chwili.

 

Arc8 Extra

 

Arc8 Extra

 

Extra ma wszystkie cechy nowoczesnego roweru enduro, włącznie z progresywną geometrią. Dość powiedzieć, że w rozmiarze średnim M ma Reach wynoszący 465 mm, czyli nadal rzadko spotykany, przy zachowaniu tyłu o długości 430 mm (we wszystkich rozmiarach). Takie połączenie sprawia, że rower nadal nie ma problemu ze skręcaniem, co łatwo było sprawdzić na naturalnych trasach Paganelli, gdzie lawirowanie między kamieniami to konieczność. Wersja testowana (z widelcem 180 mm z przodu i tłumikiem ze sprężyną z tyłu) nadal była w stanie samodzielnie podjeżdżać, także za sprawą stromego kąta widelca (76 stopnia), jak i ogólnie niskiej wagi karbonowego roweru. Za stabilność odpowiada głównie kąt widelca 64 stopnie (seryjny z widelcem 180 mm).

 

Arc8

 

EXTRA W TERENIE

 

W terenie prototypowy model cieszył lekkością, ale praca amortyzacji z tyłu wskazywała, że konieczny będzie jeszcze tuning, by łatwiej utrzymywać skok. Widelec 180 mm to zdecydowanie przesada. Cieszyły za to oko detale konstrukcji. Zarówno przód, jak i tył roweru, wykonane są z karbonu, wszystkie przewody poprowadzono wewnętrznie, ze sprytnymi, specjalnymi sterami i mostkiem. Swoją drogą komponenty te firma sprzedaje też oddzielnie. Nietypowo centralnie zamocowano wahacz, co ma sprawiać (i sprawia), że konstrukcja jest sztywniejsza. I to przy wadze ramy w rozmiarze M 2300 g (dane producenta)! Czterozawiasowe zawieszenie obraca się na łożyskach Enduromax (w typowych, łatwo dostępnych rozmiarach). Rama ma być dostępna w rozmiarach: S, M i L. Rower, a badaliśmy też konfigurację standardową, zdecydowanie wyróżnia się niską wagą. To się czuje podczas jazdy!

 

Arc8 Essential

 

Arc8 Essential

 

Essential jest już dostępny w sprzedaży, a Szwajcarzy reklamują go jako „rower do wszystkiego”. W końcu mowa o ścieżkowcu. Podczas gdy z tyłu ma skok 120 mm, z przodu może być zamontowany widelec o ugięciu od 120 do 140 mm. Generalnie oba modele są do siebie bardzo podobne, z tymi samymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Różnią się zastosowaniem, a więc skokiem. W Południowym Tyrolu sprawdzaliśmy wersję z widelcem 140 mm, lepiej pasującą do Dolomitów niż wersja 120 mm, godna maratonów i XC. Rower ma też bardziej tradycyjną geometrię, np. Reach w rozmiarze M wynosi 445 cm, a więc o 2 cm mniej niż w Extra.

 

Arc8

 

ESSENTIAL W TERENIE

 

Podobnie jak w Extra, w Essentialu można chwalić niskie prowadzenie, jak i fakt, że rower jest lekki (deklarowana waga ramy w średnim rozmiarze 1900 gramów). Model ma również bardziej tradycyjne kąty, wynoszące 74 i 76 stopni, co znajduje odbicie we właściwościach jezdnych. Na trudnej czarnej trasie Herrensteig (ponad 7 km długości) brakowało mu zapasu stabilności, ale za to pedałowanie pod górę nie powinno stanowić problemu. Podobnie jak Extra, Essential może się podobać dzięki czystości konstrukcji. Sprawdza się eleganckie ukrycie pancerzy i przewodów. Rama kosztuje od 1850 franków, a rowery dostępne są w sprzedaży bezpośredniej.

 

Arc8 Essential

 

Dowiedz się więcej na: arc8bicycles.com

 

Przeczytaj również:

 

Öhlins w egzotycznej rajdowni FF-Sport

Trail Love Zermatt

NS Bikes Nerd i Synonym

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne