Trakcja – opony enduro

Bo do tanga trzeba dwojga, jak śpiewał klasyk. Idealny duet opon do enduro to kwestia indywidualnych upodobań. Poznajcie naszych faworytów.



SCHWALBE + SCHWALBE

Opony enduro - Magic-Mary_Hans Dampf

 

Schwalbe Magic Mary Evo 2,35 soft (przód)
Schwalbe Hans Dampf Evo 2,35 Speedgrip (tył)

 

Moje enduro jeździ wszędzie. Trailowe ścieżki, alpejskie przygody, 25 km do biura. Dlatego potrzebuję zestawu uniwersalnego. Opony Schwalbe dają radę. Opory toczenia są dość małe, a mimo to przednia, gruba opona wgryza się w nawierzchnię wystarczająco mocno. Nawet w podbramkowych sytuacjach nie tracę kontroli – super!

 

KENDA + MAXISS

Opony Enduro - kenda_hellkat_Maxiss SS

 

Kenda Hellkat 2,4 AEC (przód)
Maxxis Minion Semislick Dual Compound 2,3 (tył)

 

Jeśli przednia opona daje mi przyczepność, na tył chętnie wrzucam oponę typu semislick, np. Maxiss Minion SS. Powód jest prosty, płaskie klocki w środkowej części bieżnika oznaczają niskie opory toczenia, a stabilne zewnętrzne zapewniają przyczepność boczną. Kenda Hellkat na przednim kole przekonała nas swoją przyczepnością.

 

MAXISS + MAXISS

 

Maxxis Minion DHF Maxxterra 2,5 WT (przód)
Maxxis Minion DHR II 2,4 WT Maxxterra (tył)

 

Zestaw złożony z opon Maxxis Minion, DHF z przodu oraz DHR z tyłu, uchodzi już za swoistą klasykę gatunku. Konfiguracja ta wybierana jest także przez wielu menadżerów produktu. Rower enduro wyposażony w ten zestaw opon będzie wszechstronny. Dopiero mocno błotnisty i mokry teren może je pokonać. Dzięki dużym klockom opony są potulne jak baranek.

 

Continental Kaiser Projekt

Opony Enduro - continental_kaiser_protection_apex

Kaiser Project został wprowadzony na rynek już dawno, ale nigdy nie zdobył specjalnej popularności. Pod nazwą kryje się zwijana opona bazująca pierwotnie na zjazdowej, która   w rozmiarze 27,5 x 2,4 cala ma ważyć 995 gramów. By lepiej chronić przed uszkodzeniami, wyposażono ją w trzyczęściową osnowę z dodatkowym gumowaniem na bocznych ściankach. Opona w najwyższej wersji Protection Apex, z mieszanką Black Chili Compound, kosztuje 299 zł.

 

Onza Aquila

Opony Enduro - AQUILA

 

Była opona sygnowana przez Aerona Gwina (obecnie jeździ na Kendzie) dostępna jest nie tylko jako wariant zwijany 27,5; ale i jako 29 cali. Za sprawą otwartego profilu bieżnika i mocnego wsparcia klocków „Gwinner” nadaje się na bardzo różne podłoża. W przypadku mieszanki gumowej Aquila stawia na dwie różne twardości (Dual Compund) 55a/45a Shore. Ceny zaczynają się od 200 zł.

 

Maxxis Exo+: lepsza ochrona

Opony Enduro - maxxis_minion_dhr_exo+

 

Wzmocnienie ścianek Exo stosowane jest przez Maxxisa od dłuższego czasu. Sprawia, że opona jest bardziej odporna na uszkodzenia. W nowych oponach Exo+ do enduro Maxxis dodaje jeszcze jedną warstwę i zestawia dwa systemy antyprzebiciowe. Oprócz ochrony Exo dochodzi warstwa Silkshield, obejmująca całą oponę od brzegu do brzegu. Waga wzrasta przy tym tylko o 40 do 60 gramów, ale poziom ochrony ma być odczuwalny. Maxxis mówi o 2 % więcej przed dobiciem i o podniesieniu stabilności ścianki o 51%. Opona Exo+ kosztuje około 20 zł więcej niż typowa opona Exo.

 

Exo+ w szczegółach:

Opony Enduro - Maxxis-SimpleTech-EXO+

Exo + Silkshield = Exo+ Oprócz dotychczasowego wzmocnienia ścianek Exo (zielony) dochodzi warstwa materiałowa Silkshield (pomarańczowy).

 

Przeczytaj również:

 

"Return to Earth" - Polska premiera 24 września!

Trek Bielsko Racing - Enduro na lajcie

Miara mocy hamowania

Komentarze do artykułu