Lapierre E-Zesty – Dwa rowery w jednym

Czy nowy Lapierre E-Zesty oznacza nową kategorię e-bike’ów? Lekkie enduro z minimalnym wspomaganiem łączy klasyczne prowadzenie z asystą na podjazdach, oferując dodatkowo dwa rowery w jednym.



 

Napęd i podjazdy

 

Cała moc w zjazd. Skok 160 mm z przodu, 150 mm z tyłu. Karbonowa rama, szlachetne komponenty i nowoczesna geometria klasycznego, bezsilnikowego enduro. Oznacza to krótkie widełki tylne, bardzo płaski kąt widelca, długi Reach i krótki mostek. A na podjazdach? Na kierownicy ma się w Lapierre E‑Zesty do wyboru trzy stopnie. Kolumna diod świeci na zielono, niebiesko albo różowo i pokazuje stopień wspomagania oraz stopień naładowania małego akumulatora o pojemności 250 Wh.

 

Lapierre E-Zesty

Minimalistycznie i krótko. Manetka do obsługi pokazuje poziom naładowania i wspomagania za pomocą kolorowych diod. Krótki mostek o długości 35 mm ogranicza możliwości na podjazdach.

 

Na podjazd do zjazdu wystarczy zielony tryb „Breeze”. Jeśli tylko zrobi się bardziej stromo, potrzebny jest kolor niebieski albo nawet lepiej od razu różowy, w przeciwnym wypadku 18 kilogramów, które rower pokazuje na wadze, natychmiast zaczyna boleć. Fazua Evation 1 reaguje czule na kadencję i siłę nacisku na pedały. Moc wspomagania w najmodniejszym trybie znajduje się gdzieś pomiędzy ustawieniami Eco i Trail silnika Shimano i poniżej trybu Tour Boscha. Za to system szumi tak cicho jak najnowsza generacja Brose. Tył E‑Zesty ma mały anti‑squat, reaguje na nacisk na pedały lekkim osiadaniem, ale pozostaje czuły. W pedałach zatrzaskowych pokonaliśmy trudną trasę testową bez problemów, ale jazda była zdecydowanie bardziej wymagająca niż na normalnym elektryku.

 

 

Lapierre E-Zesty

Błotnik chroni tłumik przed zabrudzeniem, ale przy ugięciu ociera o oponę.

 

Zjazdy jak z bajki

 

Na zjazdach? Tu można odpowiedzieć krótko, E‑Zesty to marzenie! Zwrotny rower na ścieżki z genami enduro. Nie ustępuje topowym enduro bez silników. Nie zauważa się podwyższonej wagi, przeciwnie, zapewnia dodatkową stabilność prowadzenia i pełne wykorzystanie skoku zawieszenia. Z przodu, jak i z tyłu, pracuje czule i w sposób kontrolowany. Zwrotność w przypadku elektryków brzmi podejrzanie, ale tu pasuje idealnie.

 

Lapierre E-Zesty

Mały, o masie 1,4 kg, akumulator znajduje się nad silnikiem w aluminiowej obudowie. Cała jednostka (3,5 kg) na klasyczne wyprawy bez prądu może zostać zastąpiona przez pokrywę z tworzywa.

 

 

Czy coś jeszcze? Tak! Opcja „weź dwa”.  Jednostkę z silnika i akumulatora można wyjąć i zastąpić pokrywą z tworzywa. W ten sposób E‑Zesty staje się normalnym rowerem, zostaje mu na wadze 15,5 kilograma. Opór przekładni w środku suportu jest minimalny. Rzeczywiście, rower jeździ jak normalne enduro i dla jeżdżących sportowo zwiększa potencjał wykorzystania o 100%. Świetny w bike parku, na wypady z podwózką i na wycieczki. Genialne połączenie! 

 

 

Lapierre E-Zesty

Kruche! Jednorazowy poślizg na pedale przy skoku, lądowanie na siodle i siodło do kosza.

 

Lapierre E-Zesty

AMORTYZATOR: Fox 36 Float Factory Fit4
TŁUMIK: Fox Float Factory Evol
HAMULCE: Sram Guide RE 200/200 mm
ZMIANA BIEGÓW: Sram X01/GX Eagle (12 biegów)
KOŁA: Lapierre AM Carbon
OPONY: Maxxis Highroller II 3C Exo 27,5 X 2,5”
SILNIK: Fazua Evation 1 AKUMULATOR 252 Wh/1367 g
WAGA: 18,3 kg
CENA: 32 675 zl

 

Lapierre E-Zesty

 

Dowiedz się więcej na: www.lapierrebikes.com

 

Przeczytaj również:

 

Heat Games - Igrzyska czterech żywiołów 2019

Haibike Flyon Xduro Nduro 10.0 - więcej mocy na dłużej?

Godziek Brothers

Komentarze do artykułu