Hardtaile i fulle do ścigania – Scott Spark RC 900 Team

Ostatnim prezentowanym modelem w naszej wyprawie po „złoty środek" do ścigania jest model Scott Spark RC 900 Team, który, delikatnie rzecz ujmując, jest lekko „nadważonym” bratem swojego odpowiednika wystawianego w Pucharach Świata.



SCOTT SPARK RC 900 TEAM

 

Podobnie jak w przypadku Canyona i Gianta także Spark wystąpił już w naszych testach, tyle że w droższym wariancie Worldcup. Tu także różnica wagowa w stosunku do tańszego RC 900 wynosi jeden kilogram, 224 gramy wynikają z jakości włókien karbonowych w ramie. Koła obute w opony Maxxisa o szerokości 2,35 dokładają kolejne 250 gramów. Reszta „nadwagi” kryje się w prostszym wyposażeniu, takim jak hamulce Shimano SLX czy aluminiowa korba Sram GX. Z wynikiem 11,46 kg Spark jest co prawda najcięższym rowerem w tym zestawieniu, ale znajduje się na tym samym poziomie co droższy Canyon. Oczywiście także niemal najtańszy Spark ma opatentowaną manetkę Twinloc, dzięki której zawieszenie można trójstopniowo regulować.

 

Scott Spark RC 900 Team

Manetka Twinloc z trójstopniową regulacją to serce Sparka. Do blokady dźwignię trzeba jednak mocno nacisnąć.

 

To cecha, która podobała się też testerom. „W porównaniu z Canyonem czy Giantem system jest lepszy, ponieważ istnieje stopień pośredni, zawieszenie może być nie tylko zamknięte albo otwarte. Dzięki temu rower można ustawić bardziej miękko, co w maratonie jest prawdziwą zaletą” – brzmiało wyjaśnienie. Podobnie jak w Canyonie, Rockshox SID jakością działania nie był w stanie dotrzymać kroku widelcom Foxa, pracuje zauważalnie mniej czule. Za to opony 2,35 cala mogą być używane z niewielkim ciśnieniem, zapewniają dobrą przyczepność i szeroki zakres zastosowań. W porównaniu z Canyonem czy BMC koła ważą jednak o 500 gramów więcej, Spark więc słabiej przyspiesza. Pozycja za kierownicą jest sportowa, umożliwia dobre przewyższenie siodła nad kierownicą i widać w nim rękę mistrza cross country Nino Schurtera.

 

Scott Spark RC 900 Team

Nawet prowadzenie linki do tłumika zgrabnie ukryto w ramie.

 

Podsumowanie

 

Z szerokimi oponami 2,35 mm Spark RC 900 bardzo bezpiecznie się prowadzi, jazda sprawia przyjemność również na wymagających technicznie trasach. Ale za sprawą ciężkich kół Sparka inne modele w teście szybciej przyspieszają. Waga całkowita i kontrola nad zawieszeniem sprawiają jednak, że RC 900 pozostaje konkurencyjny.

 

Dowiedz się więcej na: www.scott.pl

 

Przeczytaj również:

 

Enduro MTB Series 2019

Przelotem prze Bike Expo 2019

 

Hardtaile i fulle do ścigania:

 

 

 

 

Komentarze do artykułu