Hardtaile i fulle do ścigania – BMC FOURSTROKE 01 TWO

W pierwszej części naszego testu w poszukiwaniu "złotego środka" wśród rowerów do ścigania w cross country zaprezentowaliśmy wam dwa modele z kategorii hardtail. Po drugiej stronie spectrum znajdują się fulle do ścigania, których w teście znalazło się aż cztery. Dziś prezentujemy model BMC Fourstroke 01 Two. Kolejność rowerów w tym teście jest zupełnie przypadkowa.



BMC FOURSTROKE 01 TWO

 

Niedawno zaprezentowanym Fourstroke Szwajcarzy z BMC wyznaczają nowe szlaki. Oczywiście, innowacyjnego roweru nie mogło zabraknąć w tym teście, nawet jeśli nie mieści się w widełkach cenowych. Nasz testowy model na nowym Shimano XTR kosztuje dumne 34400 złotych i służy jako wzorzec. Cechy wyróżniające? Integracja systemowa i nietypowa jak na rower do ścigania geometria. By podnieść poziom kontroli na technicznych zjazdach, w ramie zintegrowano sztycę o skoku 80 mm, w której dodatkowo można regulować wysokość w zakresie 90 mm. Przekręcanie zostało wyeliminowane dzięki owalnemu przekrojowi rury prowadzącej, odpada klasyczna blokada na końcu rury podsiodłowej. Działanie bardzo dobre, ale trochę zbyt duży luz boczny nosa siodła, jak odnotowali nasi testerzy.

 

Bmc Fourstroke 01 Two

Dzięki owalnemu przekrojowi sztyca zintegrowana nie może się przekręcać. Oferuje 80 mm skoku i waży tylko 450 g

 

Spokojna geometria z płaskim kątem widelca 67,5 stopnia podobała się za to wszystkim i dała najwyższe noty Fourstroke na zjazdach. Za sprawą połączenia krótkiego mostka i długiego Frontcenter (odległość przednia oś‑środek suportu) Fourstroke jeździ niemal jak ścieżkowiec, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa. Mimo dużej wartości Reach siedzi się wprawdzie sportowo, ale bez przesady. Przy otwartym tłumiku zawieszenie w porównaniu z pozostałymi fullami buja najmocniej. Platforma za to działa efektywnie, podobnie jak w rowerze Scotta można też trójstopniowo regulować zawieszenie. Detale, jak ogranicznik ruchu kierownicy czy wskaźnik Sag, dopełniają spójny obraz. BMC waży najmniej (10,95 kg), co, zważywszy na cenę, nie zaskakuje.

 

Bmc Fourstroke 01 Two

Detale, jak pokrywa przewodów na dole, sprawiają, że rower ma uporządkowany wygląd.

 

Podsumowanie

 

Nowy Fourstroke wizualnie może się podobać i punktuje dzięki integracji systemowej. Za sprawą nowoczesnej geometrii oferuje pewne prowadzenie trailówki. W kwestii wagi ramy pozostali konkurenci są lepsi. Zważywszy na cenę, wyposażenie jest skromne. Topowa wersja kosztuje jeszcze więcej.

 

Bmc Fourstroke 01 TwoBmc Fourstroke 01 Two

 

Dowiedz się więcej na: bmc-switzerland.pl

 

Przeczytaj również:

 

Jak ukończyć maraton? Cel, motywacja, realizacja

Przelotem prze Bike Expo 2019

 

Hardtaile i fulle do ścigania:

 

 

Komentarze do artykułu