Hardtaile i fulle do ścigania – CANYON LUX CF SL 8.0 PRO RACE

Drugim modelem full suspension na celowniku naszych testerów poszukujących "zlotego środka" do ścigania był Canyon Lux CF SL 8.0 Pro Race. Jaka jest ich ocena maszyny spod ręki niemieckich projektantów?



CANYON LUX CF SL 8.0 PRO RACE

 

W Bike 8/18 topowa wersja Luxa za 27 299 zł wygrała już test. Nasz testowy model kosztuje ponad 10 tys. złotych mniej, ale waży tylko kilogram więcej. Niezły wynik, tym bardziej, że model ma też w ramach wyposażenia sztycę teleskopową o skoku 100 mm. W sumie na ramę przypada 275 g więcej za sprawą tańszego karbonu i 270 g na widelec. Koła różnią się tylko o 130 gramów. Sztywność ramy, także w jej cięższej wersji, wynosi tylko 35 Nm/mm i tym samym zamyka stawkę. To cecha, którą zauważą przede wszystkim ciężsi użytkownicy. Na rundzie testowej także tańszy Lux dobrze utrzymywał prędkość. Również z otwartym tłumikiem tył pozostaje spokojny, a przyspieszanie nie stanowi problemu.

 

Canyon Lux CF SL 80 Pro Race

Ogranicznik ruchu kierownicy chroni rurę górną przed uszkodzeniami. System podnosi jednak przód.

 

Druga strona medalu? Na nierówności tył z tłumikiem Rockshoxa reaguje bardzo niechętnie, także Rockshox SID, mimo skoku 110 mm, nie jest w stanie dotrzymać kroku Foxowi. Z zawieszeniem Foxa Lux jest zdecydowanie bardziej komfortowy. W protokole testowym napisano: „W porównaniu z pozostałymi fullami Lux jest zdecydowanie twardszy”. Ale pozycja na rowerze jest komfortowa. Za sprawą wysokiego widelca i użytecznego ogranicznika ruchu kierownicy przód roweru jest jednak bardzo wysoki. Tu zawodnicy mogą chcieć większej różnicy poziomów między siodłem i kierownicą. Jeśli ktoś będzie siedział na nim rzadziej, doceni umiarkowaną pozycję. Na zjazdach Lux, z najbardziej stromym kątem widelca, skręca najlepiej. Wspomniana już sztyca teleskopowa odejmuje ostrości każdemu zjazdowi. Rower przyhamowuje jednak trochę wąska kierownica.

 

Canyon Lux CF SL 80 Pro Race

Uporządkowany kokpit dzięki Gripshiftowi. Chwyt jest bardzo szeroki.

 

Podsumowanie

 

Zważywszy na cenę, Lux 8.0 Pro Race to bardzo atrakcyjny zestaw dla ścigantów. Od sztycy teleskopowej po zintegrowaną dźwignię w osi tylnej, model oferuje wiele praktycznych detali. Zawieszenie Rockshoxa, pod względem jakości działania, nie jest jednak w stanie konkurować z odpowiednikami w droższych modelach Foxa. Jak na rower do ścigania komfortowa pozycja.

 

Dowiedz się więcej na: canyon.com

 

Przeczytaj również: 

 

Jak ukończyć maraton? Cel, motywacja, realizacja

Przelotem prze Bike Expo 2019

 

Hardtaile i fulle do ścigania:

 

Komentarze do artykułu