Hardtaile i fulle do ścigania – CANNONDALE F-SI CARBON 2

Kto chce, na rower do ścigania może bez problemu wydać ponad 30 tysięcy złotych. W strefie high-end podobne ceny nie są rzadkością, ale i pozostają dostępne nielicznym. Zajęliśmy się więc złotym środkiem, rowerami z przedziału cenowego od 16 do 21 tys. złotych. Przetestowaliśmy hardtaile i fulle, które można uznać za zdroworozsądkowe. Nasz test rozpoczniemy od prezentacji rowerów z segmentu hardtail, następnie zaprezentujemy modele full-suspension, a na koniec opublikujemy pełną analizę i ocenę testowanych modeli. Na pierwszy ogień idzie Cannondale.



CANNONDALE F-SI CARBON 2

 

Nawet jeśli Manuel Fumic w wyścigach startuje głównie na fullu Scalpelu, nasi testerzy z utęsknieniem czekali na narzędzie pracy niemieckiego mistrza. W przeciwieństwie do topowego modelu ramę wypieczono z prostszych włókien karbonowych, wskazówka wagi w laboratorium zatrzymała się więc na 1280 gramach. Dla testerów było to obojętne: „Wygląda super” – stwierdził jeden, drugi podsumował: „Od razu chce się wskoczyć”. Po dwóch rundach nadal mieli ogień w oczach. Sportowa pozycja przypadła im do gustu.

 

CANNONDALE F-SI CARBON 2

Lefty Ocho to wzorzec wśród widelców XC. Tłumienie kompresji można regulować indywidualnie.

 

Do tego dochodzi płaski kąt widelca (68,5 stopnia) w parze z chętnie łykającym przeszkody widelcem Ocho, co zapewniało bezpieczeństwo na śliskich kamieniach. F‑Si spełniło także najważniejsze kryterium testerów – jeździło odczuwalnie szybko. Zawdzięcza to głównie nowemu Lefty. Jednoramienny widelec jest nie tylko ekstremalnie czuły, ale i idealnie steruje miękką ramą (42 N/mm) na trudniejszych technicznie sekcjach. Dodatkowy plus? Podane w tabeli ciśnienia i wartości tłumienia pasują wzorcowo. Testerzy nie narzekali też na braki sztywności. Twierdzili nawet, że tył należy do najbardziej komfortowych w teście, bo dobrze filtruje drgania. Także pozostałe wyposażenie pasuje do zastosowania: szybki, ale przyczepny zestaw opon, solidne hamulce Shimano XT, karbonowe koła Hollowgram. Jasne, że inni producenci w tej cenie budują lżejsze rowery, ale nie z takim wyglądem i z tak bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

 

CANNONDALE F-SI CARBON 2

Zintegrowana w rurze podsiodłowej blokada jest dobra, ale komfort jazdy jest tylko przeciętny (6,2 mm).

 

PODSUMOWANIE

 

Połączenie progresywnej geometrii sztywniaka, wygodnej pozycji i widelca Lefty sprawia, że F‑Si jest na zjazdach nie do pobicia. Tak czule i bezpośrednio jak Ocho nie działa obecnie żaden inny widelec w tej klasie. Mimo wagi 10,2 kg F‑Si zasłużenie wygrał w teście.

 

CANNONDALE F-SI CARBON 2CANNONDALE F-SI CARBON 2

 

Dowiedz się więcej na: www.cannodalebikes.pl

 

Przeczytaj również:

 

Jak ukończyć maraton? Cel, motywacja, realizacja

Przelotem prze Bike Expo 2019

Trailforks po polsku

 

Komentarze do artykułu