ENDURO HIGH_END: SCOTT RANSOM 900 TUNED

W pojedynku z nowym Cannondalem Jekyllem Scott Ransom wygrał już w numerze 10/18 Bike’a. Ocena testowa super! Czy tak samo będzie także w tej mocno obsadzonej konkurencji? Wartości laboratoryjne to potwierdzają.



RANSOM

 

Choć Ransom z ugięciem 171 mm ma największy skok, nasza waga zatrzymała się na wskazaniu 13,8 kg, włącznie z pedałami. Jest więc tylko o 150 gramów cięższy niż najlżejszy rower w teście (Santa Cruz). Połączenie niskiej wagi całości, zawieszenia blokowanego z kierownicy i pozycji o sportowych predyspozycjach sprawia, że Ransom wspina się lepiej niż niejeden ścieżkowiec. Także na zjazdach wyróżnia się pewnością siebie. Długi wymiar Reach został skompensowany futurystyczną kombinacją mostka z kierownicą. Scott podaje długość mostka 60 mm, ale w rzeczywistości mierzy on (sprawdziliśmy) między 30 a 40 mm. Sprawia to, że prowadzenie w terenie jest przyjemnie bezpośrednie.

 

Scott Ransom Enduro High-End

Zestaw kierownicy z mostkiem z karbonu pozwala zaoszczędzić okrągłe 150 gramów w porównaniu do kokpitów konwencjonalnych.

 

Na zjazdach siedzi się co prawda mocno z tyłu, sterowanie odbywa się więc też tylnym kołem. Jeśli jednak opanuje się to, rower przesuwa granicę możliwego, bo zawieszenie o skoku 171 mm prasuje wszystko, co mogłoby hamować upojenie prędkością. Za pomocą dźwigni na tłumiku jeżdżący sportowo mogą zmniejszyć komorę powietrzną, by zawieszenie było bardziej progresywne. Ramp Control pracuje wydajnie. Jedyny powód do narzekań? Opony Maxxisa 2,6 cala, które ograniczają potencjał Ransoma. Cienkie boczne ścianki i twarda mieszanka hamują go na trudnych zjazdach.

 

Scott Ransom Enduro High-End

Tylna oś sztywna Ransoma ciągle luzowała się podczas naszych testów. Nie pomagało nawet ekstremalne dokręcanie.

 

PODSUMOWANIE

 

Tak właściwie Ransom ze swoimi 171 mm skoku mocno ciąży w kierunku freeride’u. Niska waga i blokowane zawieszenie sprawiają jednak, że nadaje się nawet na wycieczki. Koła 29 cali odpowiadają za to, że nawet w najtrudniejszym terenie czuje się pewnie. Z tą kombinacją Scott w naszym teście enduro jest nie do pobicia.

 

Dowiedz się więcej na: www.scott.pl

 

Pozostałe modele z serii Enduro High-End:

 

 

Przeczytaj również:

 

Absa Cape Epic: kolejne podium ekipy Kross-Spur

Zostać królem! Maratony 2019

 

Komentarze do artykułu