ENDURO HIGH-END: GT FORCE CARBON PRO

W wyścigu EWS w Whistler Martinowi Maesowi nowy Force pomógł w pierwszym zwycięstwie. W naszym teście endurówek High-End (pełne wynik już wkrótce) Force nie trafił jednak na podium.



Obok Bolda GT proponuje najtańszy rower w grupie testowej. Za 23 499 zł dostajemy karbonową ramę główną, tył (także w topowym modelu) pozostaje z aluminium. Rama, z wagą 3,6 kg bez tłumika, jest ciężka i sprawia, że nawet najsprytniejszy menadżer produktu ma problem ze złożeniem lekkiego roweru. Mimo lekkich kół pod górę trzeba więc na GT bardziej cierpieć niż na pozostałych rowerach. Do tego dochodzi fakt, że tył nie pracuje do końca neutralnie względem napędu. Bez platformy w tłumiku rower pompuje nawet na siedząco.

 

Enduro High-End GT Force Carbon Pro

Pancerze w GT poprowadzono na zewnątrz ramy. Otwarty kanał na rurze dolnej sprawia, że nie widać ich też z boku.

 

Na zjazdach tanie opony Schwalbe ograniczają przyjemność. Po rowerze w tej klasie cenowej można by oczekiwać większej przyczepności i tłumienia niż to w twardej mieszance Magic Mary. Geometria i prowadzenie są dobre. Minimalnie większy rozstaw kół niż w pozostałych 27,5 sprawia, że rower jest stabilniejszy. Niestety, zawieszenie w trudnym terenie dociera do granic możliwości. Tańszy tłumik Fit4 w widelcu Foxa nie jest tak czuły, jak droższy odpowiednik Grip2 (zastosowany w Santa Cruzie). Z niewielkim skokiem negatywnym tłumik Fox DPX2 nie jest też szczególnie czuły. Jeśli jednak podniesie się Sag, tłumik zbyt szybko udostępnia skok. GT to solidny rower, ale w tej mocno obsadzonej stawce ma problemy z przebiciem się. Hamulce Sram Guide na długich zjazdach to nie jest nasz pierwszy wybór.

 

 

Enduro High-End GT Force Carbon Pro

Prostsze opony Addix Performance w rowerze w tej cenie zaskakują. Mają słabą przyczepność.

 

PODSUMOWANIE

 

Geometria nowego Force jest dobra, ale waga ramy (3,6 kg) bardzo wysoka. Tanie opony Schwalbe z serii Performance nie pasują do tej kategorii cenowej, oszczędnie udostępniając przyczepność. W mocno obsadzonej stawce tańszy GT ma niewielkie szanse.

 

Enduro High-End GT Force Carbon Pro

Enduro High-End GT Force Carbon Pro

 

Dowiedz się więcej na: gtbicycles.pl

 

Przeczytaj również:

 

Absa Cape Epic - Kolejne podium ekipy Kross-Spur Racing

Enduro High-End:

Komentarze do artykułu