ROWEROWI TOWARZYSZE LOTU – Test podróżnych toreb rowerowych

Gdy tylko torba na rower zniknie na pasie transmisyjnym w czeluściach systemu bagażowego, dla kolarzy zaczyna się czas wątpliwości. Czy rower po ponownym otwarciu będzie w całości?
Przetestowaliśmy pięć miękkich walizek i karton transportowy. Pokażemy wam, w jaki sposób rower, cały i zdrowy, może dotrzeć do miejsca przeznaczenia.



Ktoś, kto ma za sobą długą podróż, może sporo opowiedzieć. Kolarze górscy chętnie zresztą snują mrożące krew w żyłach opowieści o krzywo wiszących przerzutkach, zmiażdżonych ramach czy wygiętych tarczach hamulcowych, które przy wypakowywaniu roweru wyciskają łzy z oczu. Winni są często pracownicy lotniska, którzy niezbyt ostrożnie obchodzą się z bagażami podróżnych. Nic dziwnego, na dużych lotniskach pracownik przerzuca na taśmociąg nawet 600 sztuk pakunków dziennie. Torby z rowerem potrafią ważyć nawet 32 kilogramy. Delikatność? Niespecjalnie. Tym ważniejsze jest więc bezpieczne spakowanie roweru przed podróżą.


Sprawdziliśmy pięć toreb dostępnych w sprzedaży oraz specjalny karton podróżny. Ciągaliśmy je i przerzucaliśmy, by sprawdzić, które opakowanie najlepiej będzie się nadawało jako towarzysz podróży. Wszystkie miękkie torby są przy tym podobnie zbudowane. Stabilna wanna z tworzywa z szynami ślizgowymi i dwiema rolkami stanowią podstawę konstrukcji. Odpychające wodę i odporne na rozdarcia materiały otaczają przestrzeń bagażową. Rower przed uderzeniami chronią zaś mniej lub bardziej grube wypełnienia z gąbki.

 

TOPS AND FLOPS

 

pakowanie

    

 

W Douchebag widelec chowa się w wyściełanym worku, kierownica w wiszącej torbie. Drugi koniec kierownicy chroniony jest specjalną nakładką, która łączy się paskiem z osłoną widelca. Tak zapakowana całość wpinana jest po prostu w ramę torby transportowej.

Pakowanie

   

 

Pompowany pączek w Biiknd Jetpack chroni koła przed uderzeniami. Działa bardzo dobrze, jeśli tylko nie przesadzi się z ciśnieniem. Wówczas wąską torbę bardzo trudno zamknąć.

Pakowanie

   

 

Ruffbox jest odporny na wodę, tak podaje producent. Mocny deszcz w dzień testów dowiódł, że nie jest. Namoknięty karton rozwarstwił się przy ciągnięciu po podłożu. Nadawał się tylko na śmietnik.

Pakowanie

   

 

Stabilne mocowanie na widelec znajduje się w Thule mocno z tyłu. Długie ramy trudno tu zmieścić. Osie sztywne, wkładane z lewej strony, kolidują ze ścianką. Adapterów Boost nie ma w komplecie.

 

TEST

 

Bike Packaging Ruffbox

555zł, bikepackaging.com

Bike Packaging Ruffbox
Pakowanie

 

 

BIKND JETPACK

2145 zł, biknd.com

BIknd Jetpack

Bkind Jetpack

Bkind Jetpack

 

 

Douchebag The Savage

2999 zł, douchebags.com

Douchebag The Savage

 Douchebag The Savage

 

 

Evoc Bike Travel Bag Pro

2559 zł, evocsports.com

Evoc Bike Travel Bag Pro

Evoc Bike Travel Bag Pro

 Evoc Bike Travel Bag Pro

 

 

Scott Premium Bike Transport Bag 2.0

2145 zł, scott-sports.com

Scott Premium Bike Transport Bag 20

Scott Premium Bike Transport Bag 20

 Scott Premium Bike Transport Bag 20

 

 

Thule Round Trip Traveler

1499 zł, thule.com

Thule round trip traveler

Thule round trip traveler

 

Thule round trip traveler

 

Scott wzmacnia swoją torbę składanymi masztami z aluminium. Są lekkie i utrzymują kształt torby po otwarciu. W Evocu sztaby z włókna szklanego i rury z twardego plastiku dodatkowo chronią rower przed naciskiem. A drogi Douchebag otacza cenną zawartość dodatkową klatką z aluminium. Ale uwaga! Przy wadze opakowania sięgającej 12 kg łatwo przekroczyć limit obowiązujący w wielu liniach, a wynoszący 23 kg dla sprzętu sportowego. Przy zakupie torby zawsze należy więc mieć na uwadze wagę roweru. Tył sprzętu w torbach Scotta i Thule opiera się na regulowanych blokach ze styropianu, widelec chroniony jest dodatkowym wyściełaniem. Rower mocowany jest w torbie za pomocą rzepów i pasków, podobnie w Evocu. Tu za ponad 2500 złotych dostajemy też jednak wyjmowany stojak na rower, na którym wygodnie można złożyć sprzęt. A Ruffbox? Luksusowy karton za 559 złotych łatwo spakować. Nie ma w zestawie uchwytów czy pasków do mocowania roweru. Tylko dodatkowa warstwa rozdzielająca koła. Za to dwuwarstwowy karton jest zadziwiająco wytrzymały. Ma jednak swoje wady. Gdy na płycie lotniska zaskoczy go deszcz, podróżni znów będą mieli o czym opowiadać.

 

W następnej odsłonie podzielimy się z wami kilkoma wskazówkami na temat tego, jak skutecznie i bezepiecznie zapakować i przygotować na podróż wasz rower.

 

Przeczytaj również:

Lekcja Skilla z Dartmoor Bikes cz. 5 - Dropy

Beskidy MTB Trophy 2019 - najbardziej kultowa

First Ride - Bontrager Ion Pro RT

Komentarze do artykułu