ROSE Xeon CDX Gravel 3000

Wyścigówka gravelowa Rose ma identyczną ramę jak przełajówka tej marki. Mimo tego oba rowery zadziwiająco różnią się pod względem prowadzenia (testowany cross – ROSE Xeon CDX Cross 4400).



ROSE Xeon CDX Gravel 3000

Z jednej strony różnica sprowadza się to do tego, że w gravelu dzięki nakładce na stery kierownica znajduje się o 30 mm wyżej niż w przełajówce. Poza tym szerokie na 40 mm gumy G‑One Schwalbe dają o wiele wyższy poziom komfortu niż wąskie przełajowe. Z bieżnikiem złożonym z wielu małych punktów G‑One toczy się po asfalcie niemal tak lekko jak typowe szosowe. Także na szutrach czy w lesie funkcjonują dobrze dzięki dużej objętości. Kto mimo tego będzie miał wrażenie, że rower jest trochę ospały, powinien pamiętać, że bez dętek koła ważą 415 gramów sztuka, co przy pedałowaniu na podjazdach może zauważalnie hamować. Rower wyposażony w najwyższą jak do tej pory wersję hamulców Shimano bezproblemowo hamuje na każdym podłożu. Napęd Ultegry z zębami 50/34 z przodu i 11–32 z tyłu daje przełożenia pasujące do każdego terenu. Koła z karbonu, montowane jako upgrade, w porównaniu z innymi kołami z testu, wykonanymi z aluminium, dają jedynie niewielką przewagę wagową.

 

 

CROSS od ROSE TU

 

 

INFO rosebikes.pl

CENA 3036 euro WAGA 8,5 kg

 

ROSE Xeon CDX Gravel 3000

Masa ramy/widelca/sterów* 1164/482/95 g
Rozmiary** 51, 54, 57, 59, 62 cm
Rura podsiodłowa/górna/sterowa 545/555/164 mm
Stack/Reach/STR*** 578/381 mm/1,52
Korba Shimano Ultegra (50/34 z., Press‑Fit)
Hamulce Shimano BR‑RS805 (160/140 mm)
Napęd Shimano Ultegra
Koła/opony (masy)**** Rose CDX 140 Carbon/Schwalbe G‑One 40 mm (przód/tył 1506/1957 g)

 

 

 

 

OCENA TOUR 1,9

 

 

 

 

PLUSY bardzo wygodna pozycja, stabilne prowadzenie, wyposażenie wysokiej jakości, szeroki zakres przełożeń, mocowanie do błotników

 

 

 

 

*masy zważone **dane producenta, rozmiar testowy wytłuszczony ***Stack/Reach – stosunek wymiarów w pionie i poziomie od środka suportu do górnej krawędzi rury sterowej; STR (Stack to Reach) 1,36 oznacza bardzo pochyloną, 1,60 wyprostowaną pozycję ****Wagi kół włącznie z oponami, trybem, zaciskami/osiami i ewentualnie tarczami

 

Powrót do Artykułu