GIANT TCX Advanced SX

Model gravela TCS Advanced SX bazuje na przełajowym modelu TCX Advanced Pro. Jedyna godna wspomnienia różnica to prostszy widelec z aluminiową rurą sterową, który jest trochę cięższy i sztywniejszy. Nie ma to jednak znaczenia dla własności jezdnych.



GIANT TCX Advanced SX

Za sprawą identycznych geometrii TCX Advanced SX ma jak na gravela sportową, ale nieniewygodną pozycję za kierownicą. Opony o szerokości 40 mm dobrze nadają się do zmiany rodzaju nawierzchni między asfaltem i szutrem. Dzięki objętości oferują dużo komfortu, który podnosi jeszcze dobrze amortyzująca karbonowa sztyca. Napęd Apex 1x11 Srama oferuje potężny zakres przełożeń, żaden podjazd nie będzie zbyt stromy. Jednocześnie skoki między przełożeniami są duże. Za sprawą ciężkich kół TCX Advanced SX jest mniej zwrotny niż jego przełajowy odpowiednik, co jednak w trakcie wycieczek czy na co dzień niezbyt przeszkadza. Hamulce Apexa dobrze się dozuje, ale przed pierwszą jazdą koniecznie trzeba je dotrzeć.

 

Cross od GIANTA TU

 

 

INFO giant-bicycles.com

CENA 10 320 zł WAGA 9,3 kg

 

GIANT TCX Advanced SX

Masa ramy/widelca/sterów* 1250/534/71 g
Rozmiary** S, M, ML, L, XL
Rura podsiodłowa/górna/sterowa 575/560/160 mm
Stack/Reach/STR*** 575/383 mm/1,5
Korba Sram S‑Series (40 z., Press‑Fit)
Hamulce Sram Apex (160/160 mm)
Napęd Sram Apex
Koła/opony (masy)**** Giant PX‑2/Maxxis Rambler 40 mm (przód/tył 1637/2466 g)

 

 

 

 

OCENA TOUR 2,2

 

 

 

 

PLUSY stabilne prowadzenie, szeroki zakres przełożeń, wysoki poziom komfortu w siodle, dobre hamulce
MINUSY ciężki, brak otworów do montażu błotników, proste wyposażenie jak na cenę, duże skoki między przełożeniami

 

 

 

*masy zważone **dane producenta, rozmiar testowy wytłuszczony ***Stack/Reach – stosunek wymiarów w pionie i poziomie od środka suportu do górnej krawędzi rury sterowej; STR (Stack to Reach) 1,36 oznacza bardzo pochyloną, 1,60 wyprostowaną pozycję ****Wagi kół włącznie z oponami, trybem, zaciskami/osiami i ewentualnie tarczami

 

Powrót do Artykułu