Szosówki The best of 2017!

W 2017 producenci znów namieszali w kategoriach szosowych. Dużo się działo. Przypominamy modelowe newsy z ubiegłego sezonu, cały czas obserwując, co dzieje się w sezonie 2018!



Szosówki the best of 2017!

 

BMC ROADMACHINE 01

 

Gdy na rynku rowerowym przybywa wciąż wyspecjalizowanych odmian i gatunków, Roadmachine chce być rowerem, który sprawdzi się we wszystkich zastosowaniach. Dzięki zintegrowanemu kokpitowi, w którym linki i przewody pozostają niemal niewidoczne, przemyślany system składający się z mostka, podkładek i przykrywki sterów może być regulowany na każdy sposób. Dzięki temu rower ma się nadawać zarówno do szybkich wyścigów, jak i maratonów rowerowych. Wersja szlachetna na Dura‑Ace Di2 ma kosztować równowartość 9999 euro. Przewidziane są też inne poziomy wyposażenia, w tym także wariant aluminiowy.

 

bmc-switzerland.com

 

 

 

 

 

Nadzieja ma kolor zielony. Roadmachine BMC chce zwolnić kolarzy z przymusu kupowania innego roweru do każdego zastosowania.

 

 

 

AIRSTREEEM KALIMA


Mała marka z Austrii dodała do swojej oferty damski rower Kalima. Karbonowa rama jest dostępna w rozmiarach od 44 cm i tym samym dysponuje opcją także dla drobnych użytkowniczek. Wyposażenie i malowanie w dużym stopniu wybierane jest indywidualnie. Możliwe są też wyjątkowe warianty, takie jak malowanie typu kamuflaż.

 

airstreeem.com

 

 

 

 

Women’s power z Austrii – Kalima! Z krótszą rurą górną i dłuższą główką ramy, by podnieść poziom komfortu.

 

 

 

3T EXPLORO


Producent komponentów pojawia się wśród firm oferujących rowery, to nowość. Premierowy model Exploro zwraca na siebie uwagę dzięki efektownym zabiegom. Aerodynamicznie ukształtowana rama z karbonu może być łączona zarówno z obręczami 650B i oponami do 2,3 cala szerokości, jak i z kołami 700C i szosowym ogumieniem. To, co wydaje się znajome, czyli podobny rower, ale bez cech aerodynamicznych, oferuje też szwajcarska marka Open – model U.P. To nie przypadek, Gerard Vroomen, jeden z duchowych ojców Exploro i niegdyś założyciel Cervélo, ma swój udział w obu projektach.

 

3tcycling.com

 

 

 

 

 

Gravel spotyka aerodynamikę – przynajmniej na razie Exploro wypełnia tę niszę sam.

 

 

 

BERGAMONT GRANDURANCE 6.0


Marka Bergamont opisuje swój nowy model Grandurance bez skromności przypisywanej mieszkańcom Hamburga, skąd firma pochodzi, jako: „Kompletne dzieło sztuki składające się z ramy o nowoczesnym designie i niezliczonych przemyślanych rozwiązań detali, stworzonych do niewiarygodnie wszechstronnego zastosowania od startu w maratonach, przez gravel bike, po przełajówkę”. Czekamy z zainteresowaniem.

 

bergamont.de

 

 

 

Chce być przynajmniej trzema rowerami w jednym – Bergamont Grandurance.

 

 

 

BOMBTRACK HOOK EXT


Bombtrack to marka zasilana energią brytyjską i niemiecką, projektująca rowery funkcjonujące poza utartymi schematami. Dobry przykład to Hook EXT. Krzyżówka roweru szosowego i przełajówki stoi na tłustych oponach w rozmiarze 650B, ale może też jeździć na kołach 28 cali. Stalowa rama została wykonana z rur Columbusa Cromor, a wyposażenie to grupa Sram Rival 1x11 i hamulce hydrauliczne. Cena: 2399 euro.

 

bombtrack.com

 

 

 

 

Niemiecko‑brytyjski crossover – Bomtrack Hook z ogumieniem 650B

 

 

 

 

BREEZER INVERSION


Marka stworzona przez pioniera MTB Joe Breeze’a opisuje swojego nowego Inversion jako mieszankę szosówki, gravela i roweru długodystansowego. Rower bazuje na ramie ze stali CrMo, dysponuje mocowaniami do bagażników i błotników, ma też wystarczającą ilość miejsca na opony do 30 mm. Hamulce tarczowe są obowiązkowe. Z napędem Ultegry za równowartość 2299 euro, ze 105 za 1899 euro.

 

breezerbikes.com

 

 

 

 

Dla fanów stali – Inversion Breezera

 

 

 

CANNONDALE SUPERSIX EVO HI-MOD DISC


Zgodnie z oczekiwaniami amerykańska marka przedstawiła wariant na tarczówkach swojego zaprezentowanego w 2015 high‑ ‑endowego modelu do ścigania Supersix Evo Hi‑Mod. Zaskakująco umiarkowana jest za to cena modelu na grupie Ultegra Di2 i hamulcach hydraulicznych. Z punktu widzenia ostatnich zmian cenowych w kategorii rowerów szosowych równowartość 4999 euro można uznać za rozsądną. Pod względem technicznym rower odpowiada aktualnym standardom, z mocowaniem Flatmount, osiami 12 mm i tarczami 160 mm.

 

cannondale.com

 

 

 

Świeże barwy na efektownym tle – Cannondale Supersix Evo Hi‑Mod Ultegra Di2.

 

 

 

CANNONDALE SLATE APEX


W postaci Apexa Cannondale wprowadza na rynek tańszy model swojego ekstrawaganckiego gravel bike’a. Aluminiowa rama jest taka sama jak w droższej wersji, za to z przodu znajdziemy widelec Lefty Solo, bez amortyzacji. Rower ma kosztować równowartość 1999 euro, a wyposażony jest w grupę Apex 1x11 Srama i koła 650B z oponami o szerokości 40 mm.

 

cannondale.com

 

 

 

 

To robi wrażenie – Slate Apex ze sztywnym widelcem Lefty.

 

 

 

CANNONDALE SUPER X 105


W wyczynowej przełajówce Super X tak zwana geometria OutFront umieszcza przednie koło bardziej z przodu niż zwykle. Ma to poprawiać pewność prowadzenia. Inne cechy szczególne to symetrycznie naszprychowane koło tylne i miejsce na opony do 40 mm. Z napędem 105 od Shimano za równowartość 2699 euro.

 

cannondale.com

 

 

 

 

 

Specjalna geometria Canondale Super X.

 

 

 

CANYON ENDURACE CF SLX


Endurace CF SLX to pierwszy rower szosowy Canyona z hamulcami tarczowymi. Rower do maratonu w kolekcji znalazł się powyżej Endurace CF i jest do kupienia od 16599 zł. Pozycja jest wygodna, komfort jazdy odczuwalny.

 

canyon.com

 

 

 

 

Bardzo elastyczny – Canyon Endurace CF SLX

 

 

 

BIANCHI OLTRE XR4


Tradycyjna marka z Włoch, wprowadzając nowego Oltre XR4, obiecuje oszczędność 20 watów w stosunku do poprzednika. Rama została zoptymalizowana aerodynamicznie za pomocą nowego oprogramowania CFD. Dzięki specjalnemu, elastycznemu materiałowi Countervail dodatkowo o 80% redukowane są wibracje.

 

bianchi.com

 

 

 

Błyskawica niebieska niczym niebo – Oltre XR4 o kultowej barwie Bianchi celeste

 

 

 

 

BH FUSION DISC 105


Można się lekko zdziwić, BH oczekuje równowartości 1599 euro za nowego Fusion Disc, z karbonową ramą, w pełni hydraulicznymi hamulcami i napędem Shimano 105. Przynajmniej na papierze wygląda to na interesującą ofertę.

 

bhbikes.com

 

 

 

 

Dobra cena – Fusion Disc oferuje wiele nowoczesnej techniki.

 

 

 

 

BH ULTRALIGHT EVO DISC


Ultralight Evo Disc był jednym z pierwszych rowerów szosowych na tarczach, który pojawił się w wyścigach zawodowców. Nawet jeśli obecnie nie jest pewne, co dalej z tarczówkami w świecie profesjonalistów, hiszpańska marka wprowadziła rower na rynek. Karbonowa rama to pochodna znanego modelu Ultralight z mocowaniami Flatmount do hamulców tarczowych i osiami 12 mm. Cena z Dura‑Ace Di2 – 8499 euro.

 

bhbikes.com

 

 

 

Wyścigówka na hamulcach tarczowych na poziomie profesjonalnym – BH Ultralight Evo Disc

 

 

 

 

CORRATEC CCT TEAM


Bawarska marka oferuje swój nowy, karbonowy model na Shimano 105 za równowartość 1699 euro. Rama dysponuje rurą dolną o aerodynamicznym kształcie, równolegle dostępny też będzie model
na tarczach. Kompletnie przerobione zostały też oba modele aluminiowe Corones i Dolomiti, które otrzymały nowe, lżejsze ramy.

 

corratec.com

 

 

 

Góra woła – nowa karbonowa szosówka CCT Team Corrateca

 

 

GIANT TCR ADVANCED SL DISC


Także w przypadku największego producenta na świecie sezon 2017 stoi pod znakiem tarczówek. Od teraz również rowery z wyczynowej serii TCR będą opcjonalnie dostępne na tarczach. Topowy model TCR Advanced SL Disc wyposażony jest w napęd Dura‑Ace Di2 i hydrauliczne hamulce BR‑ ‑RS805 Shimano. Standard Flatmount, obręcze z karbonu przystosowane do Tubeless, na pokładzie osie 12 mm. Cena w momencie zamykania numeru nie była jeszcze znana.

 

giant-bicycles.com

 

 

 

 

Od teraz także z hamulcami tarczowymi – TCR Advanced SL Disc Gianta

 

 

 

GIANT TCX ADVANCED SX


TCX Advanced SX jest reklamowany jako gravel, a bazuje na znanym, karbonowym rowerze przełajowym TCX Advanced Pro, tyle że umożliwia komfortową pozycję. Lekko bieżnikowane opony o szerokości 40 mm, kierownica z końcami rozchylonymi na boki i grupa Apex Srama 1x11 z hamulcami hydraulicznymi to składniki, które pozwalają na płynne przechodzenie między różnymi rodzajami podłoża. Cztery rozmiary, cena 2099 euro.

 

giant-bicycles.com

 

 

 

Gravel o przełajowych genach – TCX Advanced SX Gianta

 

 

 

FOCUS PARALANE


Wprowadzając model Paralane, niemiecka firma chce wysadzić w kosmos dotychczasowe kategorie. Trudno go przyporządkować, nie klasyczny model do maratonu, nie gravel. Miejsce na opony o szerokości 35 mm, hamulce tarczowe i sprytnie zintegrowane błotniki, stworzone we współpracy z wyspecjalizowaną firmą Curana, sytuują rower gdzieś między półkami. Asfalt albo droga leśna, wszystko wydaje się możliwe,

 

focus-bikes.com

 

Na każdą pogodę – Focus Paralane

 

 

 

 

FELT FR


Długo oczekiwana nowa seria FR łączy w sobie wszystkie cnoty kojarzone z budową rowerów szosowych. Rama topowego modelu FR1 ma za sprawą specjalnego materiału zwanego Textreme ważyć mniej niż 800 gramów, ale być bardzo sztywna i komfortowa. Geometria nie jest tak ekstremalna jak w poprzedniku F1, ale nadal bardzo sportowa.

 

feltbicycles.com

 

 

 

 

Maszyna do ścigania bez udziwnień – Felt FR2

 

 

 

 

GT GRADE ALLOY X


Siostrzana marka Cannondale’a przedstawiła tańszą wersję karbonowego gravela Grade, tym razem na aluminiowej ramie. Cecha rozpoznawcza ramy, wyglądającej na bardzo sztywną, to widełki podsiodłowe, przebiegające obok rury podsiodłowej, dzięki którym GT kiedyś stało się kultową marką w MTB. Jak wielu innych GT stawia w swoim gravelu na napędy 1x11, tym razem jest to grupa Rival Srama z hydraulicznymi hamulcami. Cena: 1599 euro.

 

gtbicycles.com

 

 

Niezaprzeczalnie GT – aluminiowy wariant Grade z ramą z Triple‑Triangle‑Design

 

 

 

 

FUJI FINEST & BREVET


Fuji wkracza w nowy sezon z dwoma świeżymi modelami do maratonu, dostosowanymi do potrzeb kobiet. Aluminiowy model Finest i karbonowy Brevet mają wspólną, długodystansową geometrię. Oba dysponują odrobinę krótszymi rurami górnymi, specjalnymi siodełkami dla kobiet, wąskimi kierownicami i przystosowane są do hamulców tarczowych. Finest 1.1 z napędem 105 ma kosztować równowartość 1299 euro, Brevet 1,3 z Ultegrą odpowiednio 2299 euro.

 

fujibikes.com

 

 

Z aluminiową ramą – Fuji Finest 1.1

 

 

 

 

 

Z karbonową ramą – Fuji Brevet 1.3

 

 

 

 

LAPIERRE XELIUS & CROSSHILL


Nowy w programie Francuzów jest gravelowy model Crosshill. Aluminiowa rama umożliwia komfortową pozycję, hamulce tarczowe i osie sztywne są w standardzie. Znany model do ścigania Xelius będzie dostępny też w wariancie na tarczach.

 

lapierrebikes.com

 

 

 

Lapierre Crosshill – gravel jest dostępny do wyboru z grupami 105 lub Tiagra.

 

 

 

 

 

Teraz także na tarczówkach – Xelius SL Ultimate Disc

 

 

 

 

LOOK 795 AEROLIGHT

Przed 30 laty Greg LeMond na karbonowej szosówce Looka wygrał Tour de France. Dla upamiętnienia tego faktu Francuzi zaprezentowali limitowaną edycję specjalną 795 Aérolight. Ekstrawaganckie malowanie odnosi się do barw teamu LeMonda „La Vie Claire”. Poza napędem eTap Srama cały napęd pochodzi od Looka, włącznie z karbonową korbą i kołami Corimy. Ten producent kół został przed kilkoma miesiącami przejęty przez Looka. Cena szlachetnego sprzętu – 10990 euro.

 

 

lookcycle.com

 

 

 

 

Tylko 200 egzemplarzy – 795 Aérolight 30th Anniversary LE

 

 

 

 

MERIDA SCULTURA DISC


Scultura 6000 Disc znajduje się w kolekcji poniżej Scultury CF4 Disc używanej przez Team Lampre‑Merida podczas wiosennych klasyków. Rama, w przeciwieństwie do modelu profesjonalnego, oferuje trochę bardziej wyprostowaną, ale wciąż jeszcze wyścigową pozycję. Mocowania Flatmount do hamulców zostały umieszczone w ten sposób, że da się zamontować w zależności od potrzeb tarcze o wielkości 160 lub 180 mm. Tym samym Scultury zaliczają się do niewielu modeli, które dopuszczają tarcze większe niż 160 mm. Koła dzięki osiom sztywnym RAT można bardzo szybko zmieniać. Sugerowana cena kompletnego roweru z mechaniczną Ultegrą wynosi równowartość 2799 euro.

 

merida-bikes.com

 

 

 

 

Gotowy na duże tarcze – Scultura 6000 Disc

 

 

 

 

RIDLEY NOAH SL DISC


Belgowie dołożyli wersję na tarczach swojego modelu aerodynamicznego Noah SL. Największe wyzwanie techniczne stanowiło zintegrowanie mocowań Flatmount hamulców i typowego dla Noaha widelca F‑Split z podłużnymi otworami. Jak w niemal wszystkich obecnie rowerach na tarczach tu także koła zostały zamocowana za pomocą osi 12 mm. Wariant na Ultegrze Di2 kosztuje 5800 euro.

 

ridley-bikes.com

 

 

 

 

Także w segmencie aerodynamicznym hamulce tarczowe pozostają w natarciu – Ridley Noah SL Disc.

 

 

 

 

NORCO TACTIC SLR


Norco jak do tej pory było znane w Europie przede wszystkim jako marka MTB. By to zmienić Kanadyjczycy oferują topowy model ze swojej szosowej palety w przebojowej cenie. Jeśli ktoś wie, ile kosztują oddzielnie koła 404 Zippa i napęd bezprzewodowy eTap Srama, może się zdziwić stosunkowo umiarkowaną ceną 7699 euro, bo tyle ma kosztować Tactic SLR. Rama została ukształtowana aerodynamicznie i ma ważyć w rozmiarze 53 zaledwie 790 gramów. Kompletny rower zaś 6,8 kilograma.

 

norco.com

 

 

 

 

 

Ostra kalkulacja – Norco Tactic SLR Red eTap.

 

 

 

 

PINARELLO BOLIDE


Nowa maszyna czasowa Chrisa Frooma i spółki ma być szybsza i lżejsza od poprzedniego modelu, tyle przynajmniej obiecuje producent Pinarello. Przy optymalizacji aerodynamicznej nowego modelu położono szczególny nacisk na przejście między bidonem i ramą, a kierownica i hamulce zostały pracochłonnie zintegrowane. Poza tym w porównaniu z poprzednim modelem zaoszczędzono 350 gramów masy.

 

pinarello.com

 

 

 

Pinarello Bolide sprawia, że nie tylko zawodowcy ze Sky są szybsi.

 

 

 

ROSE X-LIGHT CDX & XEON CDX CROSS


Nowa rama nowej szosówki na tarczach Rose X‑Light CDX oferuje miejsce na opony o szerokości do aż 32 mm, tym samym uzupełniając od góry ofertę firmy z Bocholt w kategorii rowerów do maratonu. Karbonowa rama bazuje na znanym Xeonie Team CGF, ale została zmodyfikowana. Dodanie osi sztywnych sprawiło, że konieczny był nowy tył, tym samym znikło też charakterystyczne wygięcie w widełkach podsiodłowych. W momencie zamknięcia numeru nie były jeszcze znane dokładne ceny i wagi modeli. Nowy jest także Xeon CDX Cross. Rama oferuje stosunkowo komfortową pozycję, znajdującą się na granicy między przełajówką i gravelem. Zamocowania na błotniki i bagażnik sprawiają, że możliwe jest też zastosowanie jako sportowego roweru turystycznego lub wyprawowego.

 

rosebikes.de

 

 

 

Lekka maszyna na maratony z miejscem na szerokie opony - X-Lite CDX.

 

 

 

 

Wszechstronny Xeon CDX Cross nie zmusza do ograniczania się w wyborze tras.

 

 

 

 

STEVENS COMET 2.0


W kontrze do obecnych trendów Stevens obniżył cenę zestawu ramy z widelcem swojego topowego modelu Comet 2.0 o 300 euro, do 1999 euro. Jest to godne uwagi także dlatego, że chodzi o całkowicie od nowa skonstruowany model, który ma być lżejszy, sztywniejszy i bardziej komfortowy niż i tak już dobry poprzednik. Firma podaje, że masa ramy w rozmiarze 58 ma wynieść 770 gramów. Nie są dostępne ceny kompletnych rowerów, bo każdy Comet jest budowany indywidualnie, zgodnie z życzeniem klienta.

 

stevensbikes.de

 

 

 

 

 

Zabieg obniżający koszty – nowy Comet jest o 300 euro tańszy niż jego poprzednik.

 

 

 

 

SIMPLON PAVO GF DISC


Specjaliści od rowerów składanych z zestawów na zamówienie proponują wariant na tarczach lubianego roweru do maratonu Pavo Granfondo. Rama z wagą 950 gramów w rozmiarze M ma być stosunkowo lekka i oferuje wystarczającą ilość miejsca na zmieszczenie opon do 30 mm. Rower w sześciu rozmiarach, w cenach od 4599 euro.

 

simplon.com

 

 

 

Model do maratonu Pavo Granfondo dostępny będzie także w wersji z hamulcami tarczowymi.

 

 

 

 

SPECIALIZED VENGE DISC


Nowa wersja na tarczówkach aerodynamicznego modelu VIAS ma być według Specializeda tylko o 50 gramów cięższa od porównywalnego roweru z hamulcami obręczowymi. Także pod względem aerodynamiki różnice mają być minimalne. Szlachetny wariant S‑Works wyposażony jest w bezprzewodową grupę eTap Srama i kosztuje równowartość 9999 euro, tańsza wersja Expert za odpowiednio 4999 euro. Obok Venge VIAS, ze zintegrowaną kierownicą Aerofly i wewnętrznie poprowadzonymi linkami i przewodami, będzie też dostępny wariant „nie‑VIAS”, ze standardową kierownicą i zewnętrznymi linkami.

 

specialized.com

 

 

 

 

Aerodynamiczny ścigant z tarczówkami – Venge VIAS Disc eTap

 

 

 

 

SPECIALIZED SEQUOIA EXPERT

 

Nowa Sequoia Expert ma się najlepiej czuć na długich trasach i z lekkim bagażem. Stalowa rama oferuje turystyczną pozycję i dysponuje uchwytami do montażu błotników i bagażnika, mocowanie do hamulca Flatmount i linki poprowadzono w środku. Wariant Sequoia Expert z mieszanką części Force i Rival Srama i napędem 1x11 ma kosztować równowartość 3499 euro i dostępny będzie w pięciu rozmiarach. Zestaw ramy z widelcem z karbonu ma kosztować 999 euro. Specialized oferuje do roweru także specjalną kolekcję sakw.

 

specialized.com

 

 

 

Wzbudza chęć podróżowania – Sequoia Expert ze stalową ramą.

 

 

 

 

 

STORCK FASCENARIO 3


W Fascenario 3 niemiecki producent na nowo przywrócił do życia legendarną nazwę modelu. Dla przypomnienia, od 2007 do 2010 roku poprzednicy pokazywali, co jest technicznie możliwe z użyciem karbonu. Następca punktuje nowocześniejszym wyglądem i podobnie sporymi ambicjami. Zestaw ramy z widelcem w wariancie Platinium, obejmującym także sztycę i zestaw sterów, kosztuje efektowne 5699 euro. Dostępny w rozmiarach: XS, S, M, L, XL.

 

storck-world.com

 

 

 

 

Szlachetny wygląd swoich rowerów Markus Storck opanował w stopniu trudno osiągalnym dla innych – nowy Fascenario 3.

 

 

 

 

 

STORCK VISIONER PRANA


Po raz pierwszy Storck zaprezentował specjalny rower dla kobiet. Visioner Prana bazuje na modelu Visioner Comp i jest dostępny w rozmiarach 45, 47, 51 i 55. Do wyposażenia należy specjalne siodło dla kobiet i wąska kierownica, która powinna spodobać się dziewczynom. Cena ramy wynosi 1499 euro.

 

storck-world.com

 

 

 

 

 

Dla nowej grupy docelowej! Pierwszy damski rower Storcka

 

 

 

 

TIME SKYLON ACTIVE DISC


Tłumiki są powszechnie stosowane w konstrukcjach maszyn i pojazdów, by zredukować wibracje, technika stosowana jest między innymi w Formule 1. Francuski specjalista od karbonu Time już od lat eksperymentuje z takimi tłumikami i wbudowuje je m.in. w widelcu nowego Skylona Active Disc, który (jak nazwa wskazuje) zwalnia za pomocą hamulców tarczowych. Kolejna cecha szczególna modelu to osie sztywne Q‑Loc. System stworzony przez Suntoura pozwala na szczególnie szybką zmianę kół.

 

timesport.fr

 

 

 

 

Time wprowadza technikę z Formuły 1, by podnieść poziom komfortu.

 

 

 

TREK SILQUE SLR


Nowy Domane SLR z innowacyjnym systemem amortyzacji IsoSpeed podczas wiosennej prezentacji wywołał furorę. Teraz Trek dołożył damski model Silque, który również dysponuje regulowaną amortyzacją z tyłu i minimalistyczną z przodu. W tym ostatnim rura sterowa może poruszać się niezależnie od główki sterowej, tłumione więc są wibracje i twarde uderzenia. Modele Silque dostępne są w wariantach karbonowych i aluminiowych, w licznych wariantach wyposażenia, na tarczach i hamulcach tradycyjnych. Silque SLR 7 z Ultegrą Di2 kosztuje 24 999 zł.

 

trekbikes.com

 

 

 

 

Zawieszenie IsoSpeed wzbogaciło także model damski Silque.

 

 

 

 

 

TREK DOMANE SL7


W Domane SL7 Trek zestawia zawieszenie tyłu starego Domane z zawieszeniem IsoSpeed SL przodu nowego. Przy czym rower jest tańszą alternatywą topowego modelu. Mimo wszystko tani nie jest, na wersję na mechanicznej Ultegrze trzeba wydać 17 299 zł.

 

trekbikes.com

 

 

Trek Domane SL7 z nową koncepcją amortyzacji

 

 

 

WILIER CENTO10AIR


Nowy aerodynamiczny rower do ścigania Wiliera sprawia wrażenie nowoczesnego i uporządkowanego. Linki przerzutek lub kable prowadzą bezpośrednio z kierownicy przez mostek do ramy. Rury mają wydajne aerodynamicznie profile kammtail, a odstęp ramion widelca od koła jest zaskakująco duży. Włoski producent oferuje liczne warianty wyposażenia, od 6000 euro na mechanicznej Ultegrze. Rama z widelcem kosztuje 3000 euro.

 

willer.com

 

 

 

 

Pewny swojego dobrego stylu aerodynamiczny Wilier

 

 

Artykuł po raz pierwszy ukazał się na łamach wydania nr 10/2016 Magazynu BIKE, w wersji elektronicznej do kupienia TU.