Na oficjalnej stronie Trek Bikes można przeczytać:
Trek Émonda SL 6 Disc oferuje wszystkie korzyści z superlekkiego roweru szosowego z włókna węglowego i dodatkową korzyść w postaci hydraulicznych hamulców tarczowych zatrzymujących rower w każdych warunkach. Dzięki napędowi, w pełni opartemu na grupie Shimano Ultegra, oraz przednim i tylnym osiom przelotowym to świetny wybór dla ostro jeżdżących miłośników szosy, którzy chcą zyskać na pewności dzięki hamulcom działającym w każdych warunkach.
Kokpit Trek Émonda SL 6 Disc stanowią łapy najnowszej Shimano Ultegra, kierownica Bontrager Elite VR-C, 31,8 mm oraz mostek Bontrager Pro, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyty komputera i lampy, zgodny z systemem Blendr.
Kierownica Bontrager Elite VR-C, 31,8 mm.
Przewód przedniego hamulca poprowadzono wzdłuż widelca. Subtelny otwór w poszyciu umożliwia montaż pancerza za pomocą plastikowej taśmy zaciskowej.
Przy okazji widoczny jest prześwit między oponą a przednim hamulcem. Widelec zaprojektowano tak, by bez problemu mieścił komfortowe opony 28 mm. Tutaj opony szerokości 25 mm.
Widelec Émonda wykonany jest z włókna węglowego, tak samo jak i zwężana główka ramy E2.
Okablowanie Trek Émonda SL 6 Disc nie jest ukryte tak, jak ma to miejsce w rowerach z aspiracjami aero. Niemniej jest schludne.
Wewnętrzne prowadzenie linek. Przewód hamulcowy poprowadzono razem z kablami obu przerzutek.
Gładkość kształtów Trek Émonda SL 6 Disc jest po prostu piękna.
Tutaj widoczny komin rury podsiodłowej i maszt podsiodłowy Bontrager Ride Tuned nakładany od góry, podobnie jak ma to miejsce w wielu innych modelach Treka.
Maszt podsiodłowy Bontrager Ride Tuned z włókna węglowego, z przesunięciem 20 mm.
Napęd Trek Émonda SL 6 Disc
Korba Shimano Ultegra, 50/34 (kompakt). Długość ramienia 170 mm.
Nasza rama ma rozmiar 52 mm i standardowo uznawana jest za niewielką – w takich przypadkach, w seryjnych rowerach często montowane są korby o ramieniu 170 mm, zamiast 172,5. Jeśli preferujecie dłuższe ramiona korby, konieczna będzie wymiana.
Kaseta Shimano Ultegra 11-28, 11-biegowa, wraz z przerzutką Ultegra.
Widok na wyjście przewodu hamulcowego oraz gniazdo na montaż stosowanego przez Treka czujnika pomiaru kadencji i prędkości Bontrager DuoTrap. Sam czujnik sprzedawany jest osobno i jest w cenie podobnego czujnika przeznaczonego na przykład do Garmina. Trek miał pomysł, aby czujnik estetycznie ukryć w ramie. Sprawdziliśmy, z Garminem działa z bez zarzutów.
Sztywna przelotowa oś DT Swiss 12 mm.
Mezalians vs. kontrola. Hamulce tarczowe
Tylny tarczowy hamulec hydrauliczny flat mount Shimano Ultegra.
Przedni tarczowy hamulec hydrauliczny flat mount Shimano Ultegra.
Uwagę zwraca pełna tarcza pełniąca rolę radiatora odprowadzającego ciepło generowanego podczas ciągłego hamowania na długich zjazdach.
Koła
Koła Bontrager Paradigm Disc Tubeless Ready z osią przelotowa 12 mm.
Opony Bontrager R2 Hard-Case Lite, 700 x 25c.
Rama wykonana z ultralekkiego włókna węglowego OCLV Serii 500, rury zoptymalizowane na osiągi i wygodę jazdy, wkład suportu BB90 ukryty w masywnym, lecz subtelnie wykonanym łączeniu rur obu trójkątów ramy.
Szczegółowe informacje o innych dostępnych wersjach Emondy znajdziecie na stronie producenta TUTAJ.
Na wyniki testu długodystansowego Trek Émonda SL 6 Disc musicie poczekać do połowy czerwca 2018 – znajdą się w TOUR 2/2018.