Trek Émonda SL 6 Disc. Pierwsze wejrzenie

Na oficjalnej stronie Trek Bikes można przeczytać:

 

Trek Émonda SL 6 Disc oferuje wszystkie korzyści z superlekkiego roweru szosowego z włókna węglowego i dodatkową korzyść w postaci hydraulicznych hamulców tarczowych zatrzymujących rower w każdych warunkach. Dzięki napędowi, w pełni opartemu na grupie Shimano Ultegra, oraz przednim i tylnym osiom przelotowym to świetny wybór dla ostro jeżdżących miłośników szosy, którzy chcą zyskać na pewności dzięki hamulcom działającym w każdych warunkach.

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Kokpit Trek Émonda SL 6 Disc stanowią łapy najnowszej Shimano Ultegra, kierownica Bontrager Elite VR-C, 31,8 mm oraz mostek Bontrager Pro, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyty komputera i lampy, zgodny z systemem Blendr.

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Kierownica Bontrager Elite VR-C, 31,8 mm.

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Przewód przedniego hamulca poprowadzono wzdłuż widelca. Subtelny otwór w poszyciu umożliwia montaż pancerza za pomocą plastikowej taśmy zaciskowej. 

Przy okazji widoczny jest prześwit między oponą a przednim hamulcem. Widelec zaprojektowano tak, by bez problemu mieścił komfortowe opony 28 mm. Tutaj opony szerokości 25 mm.

Widelec Émonda wykonany jest z włókna węglowego, tak samo jak i zwężana główka ramy E2. 

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Okablowanie Trek Émonda SL 6 Disc nie jest ukryte tak, jak ma to miejsce w rowerach z aspiracjami aero. Niemniej jest schludne. 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Wewnętrzne prowadzenie linek. Przewód hamulcowy poprowadzono razem z kablami obu przerzutek.

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Gładkość kształtów Trek Émonda SL 6 Disc jest po prostu piękna. 

Tutaj widoczny komin rury podsiodłowej i maszt podsiodłowy Bontrager Ride Tuned nakładany od góry, podobnie jak ma to miejsce w wielu innych modelach Treka. 

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Maszt podsiodłowy Bontrager Ride Tuned z włókna węglowego, z przesunięciem 20 mm.

 

 

 

 

 

 

Napęd Trek Émonda SL 6 Disc

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Korba Shimano Ultegra, 50/34 (kompakt). Długość ramienia 170 mm.

Nasza rama ma rozmiar 52 mm i standardowo uznawana jest za niewielką – w takich przypadkach, w seryjnych rowerach często montowane są korby o ramieniu 170 mm, zamiast 172,5. Jeśli preferujecie dłuższe ramiona korby, konieczna będzie wymiana. 

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Kaseta Shimano Ultegra 11-28, 11-biegowa, wraz z przerzutką Ultegra. 

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Widok na wyjście przewodu hamulcowego oraz gniazdo na montaż stosowanego przez Treka czujnika pomiaru kadencji i prędkości Bontrager DuoTrap. Sam czujnik sprzedawany jest osobno i jest w cenie podobnego czujnika przeznaczonego na przykład do Garmina. Trek miał pomysł, aby czujnik estetycznie ukryć w ramie. Sprawdziliśmy, z Garminem działa z bez zarzutów. 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Sztywna przelotowa oś DT Swiss 12 mm. 

 

 

 

 

Mezalians vs. kontrola. Hamulce tarczowe 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Tylny tarczowy hamulec hydrauliczny flat mount Shimano Ultegra.

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Przedni tarczowy hamulec hydrauliczny flat mount Shimano Ultegra.

Uwagę zwraca pełna tarcza pełniąca rolę radiatora odprowadzającego ciepło generowanego podczas ciągłego hamowania na długich zjazdach. 

 

 

 

Koła 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Koła Bontrager Paradigm Disc Tubeless Ready z osią przelotowa 12 mm.

Opony Bontrager R2 Hard-Case Lite, 700 x 25c.

 

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc

 

Rama wykonana z ultralekkiego włókna węglowego OCLV Serii 500, rury zoptymalizowane na osiągi i wygodę jazdy, wkład suportu BB90 ukryty w masywnym, lecz subtelnie wykonanym łączeniu rur obu trójkątów ramy.

 

 

 

 

Trek Émonda SL 6 Disc cały rower

 

 

 

 

 

Szczegółowe informacje o innych dostępnych wersjach Emondy znajdziecie na stronie producenta TUTAJ. 

 

Na wyniki testu długodystansowego Trek Émonda SL 6 Disc musicie poczekać do połowy czerwca 2018 – znajdą się w TOUR 2/2018. 

 

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Anna Tkocz

Zdjęcia: Anna Tkocz

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »