Nowości E*13. Amerykański superagent od wszystkiego

Zobaczymy w nich sztyce teleskopowe, korby, opony i koła tej marki. To generalnie odważny ruch ze strony YT, ale i E*13. Po ostatnim uzupełnieniu asortymentu można mówić o praktycznie niemal kompletnym wyposażeniu roweru.

 

E*13 kolekcja komponentów 2018

 

Brakuje jeszcze kilku drobiazgów, typu manetki czy łańcuch, ale pozostała oferta i tak już robi wrażenie. I pomyśleć, że firma zaczynała od napinaczy!

 

E*13 korby

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na charakterystyczne korby TRS, w bardzo grubych ramionach, wykonanych z karbonu – to model Race Carbon

 

 

 

Ale też i na praktyczne dodatki, jak te wentyle do systemów tubeless. Ta oryginalna końcówka służy do…. wykręcenie rdzenia wentyla, który tak lubi zapychać się mlekiem uszczelniającym. Super.

 

E*13 sztyca teleskopowa

 

Firma konsekwentnie rozwija swoją ofertę, wśród nowości znalazła się m.in. sztyca TRS+ o skoku 170 mm, dodana do istniejących 125 i 150 mm.

 

E*13 sztyca teleskopowa jarzmo

 

Sztyca jest ładnie wykonana – na zdjęciach detali właśnie wersja 175 mm. Model TRS+ ma stalową sprężynę w środku

 

E*13 sztyca teleskopowa

 

Dodatkowo jak zapewnia firma jest prosty w serwisie

 

 

Modyfikacjom poddano też kasetę TRS Plus 11, która ma lepiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem. Dostępne są wersje 9-44 i 9-46 z. Wkrótce jednak pojawić się ma podobno i wariant z 12 przełożeniami, współpracujący z manetką SRAM po drobnych modyfikacjach.

 

E*13 opony DH

 

Firma coraz mocniej wchodzi też w segment oponiarski, gdzie dodała wersje zjazdowe swoich opon LG1, oznaczone jako Race i Plus. Co ciekawe, Plus to wcale nie rozmiar Plus, tylko dodatkowe wzmocnienie ścianek (tzw. dual‑ply) w połączeniu z dość twardą mieszanką, co ma sprawić, że opona będzie dość długo wytrzymywać. Wersja Race ma bardziej miękką mieszankę i wzmocnioną stopkę oraz dodatkową warstwę aramidową, która ma lepiej trzymać powietrze. Opony to zdecydowanie klasa cięższa. Według producenta ważą: 1119/1158 (27,5”) i 1162/1257 g (29”).

 

 

Dlaczego głównie takie opony? Bo firma jest z Kalifornii, gdzie jeździ się…. po dużych i ostrych kamieniach. Inny sprzęt tego nie wytrzymuje. Coś nam mówi, że to propozycja i idealna na nasze niektóre trasy, włącznie ze Ślężą. Są jednak w ofercie i opony TRS enduro, które są wyposażone w cieńsze ścianki, a tym samym lżejsze. Pełną kolekcję opon, kół i obręczy znajdziecie tutaj

 

E*13

 

Część komponentów mogliśmy sprawdzić w praktyce, od razu na miejscu, włącznie z systemami bezdętkowymi….

 

E*13

 

Jak i wentylami – całość robi bardzo dobre wrażenie jakością wykonania

 

 

Nie zabrakło i charakterystycznych piast E*13 z wielką puchą.

 

E*13 piasty nowy standard

 

E*13 to jedna z tych firm, która wspiera poszerzanie piast tylnych, sugerując, że nadal potrzebne jest więcej miejsca. Nowy standard ma wynosić 157 mm, jest wspierany przez kilka, głównie amerykańskich firm.

 

Inna ciekawa nowość – E*13 ma w ofercie korby do napędów elektrycznych Brose o długości 160 i 170 mm. Duży news dotyczący napędów zachowano na Sea Otter. Ktoś coś tu mówił o dwunastce?

 

 

 

Artykuł prezentujący najciekawsze nowości odsłonięte na Bike Connection Winter 2018 ukazał się w BIKE 3/2018. Jego elektroniczną wersję możecie obejrzeć TUTAJ.

 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Grzegorz Radziwonowski

Zdjęcia: Bike Connection Winter/Rupert Fowler, Luigi Sestili, Grzegorz Radziwonowski

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »