Zobaczymy w nich sztyce teleskopowe, korby, opony i koła tej marki. To generalnie odważny ruch ze strony YT, ale i E*13. Po ostatnim uzupełnieniu asortymentu można mówić o praktycznie niemal kompletnym wyposażeniu roweru.
Brakuje jeszcze kilku drobiazgów, typu manetki czy łańcuch, ale pozostała oferta i tak już robi wrażenie. I pomyśleć, że firma zaczynała od napinaczy!
Szczególną uwagę warto zwrócić na charakterystyczne korby TRS, w bardzo grubych ramionach, wykonanych z karbonu – to model Race Carbon
Ale też i na praktyczne dodatki, jak te wentyle do systemów tubeless. Ta oryginalna końcówka służy do…. wykręcenie rdzenia wentyla, który tak lubi zapychać się mlekiem uszczelniającym. Super.
Firma konsekwentnie rozwija swoją ofertę, wśród nowości znalazła się m.in. sztyca TRS+ o skoku 170 mm, dodana do istniejących 125 i 150 mm.
Sztyca jest ładnie wykonana – na zdjęciach detali właśnie wersja 175 mm. Model TRS+ ma stalową sprężynę w środku
Dodatkowo jak zapewnia firma jest prosty w serwisie
Modyfikacjom poddano też kasetę TRS Plus 11, która ma lepiej zmieniać przełożenia pod obciążeniem. Dostępne są wersje 9-44 i 9-46 z. Wkrótce jednak pojawić się ma podobno i wariant z 12 przełożeniami, współpracujący z manetką SRAM po drobnych modyfikacjach.
Firma coraz mocniej wchodzi też w segment oponiarski, gdzie dodała wersje zjazdowe swoich opon LG1, oznaczone jako Race i Plus. Co ciekawe, Plus to wcale nie rozmiar Plus, tylko dodatkowe wzmocnienie ścianek (tzw. dual‑ply) w połączeniu z dość twardą mieszanką, co ma sprawić, że opona będzie dość długo wytrzymywać. Wersja Race ma bardziej miękką mieszankę i wzmocnioną stopkę oraz dodatkową warstwę aramidową, która ma lepiej trzymać powietrze. Opony to zdecydowanie klasa cięższa. Według producenta ważą: 1119/1158 (27,5”) i 1162/1257 g (29”).
Dlaczego głównie takie opony? Bo firma jest z Kalifornii, gdzie jeździ się…. po dużych i ostrych kamieniach. Inny sprzęt tego nie wytrzymuje. Coś nam mówi, że to propozycja i idealna na nasze niektóre trasy, włącznie ze Ślężą. Są jednak w ofercie i opony TRS enduro, które są wyposażone w cieńsze ścianki, a tym samym lżejsze. Pełną kolekcję opon, kół i obręczy znajdziecie tutaj
Część komponentów mogliśmy sprawdzić w praktyce, od razu na miejscu, włącznie z systemami bezdętkowymi….
Jak i wentylami – całość robi bardzo dobre wrażenie jakością wykonania
Nie zabrakło i charakterystycznych piast E*13 z wielką puchą.
E*13 to jedna z tych firm, która wspiera poszerzanie piast tylnych, sugerując, że nadal potrzebne jest więcej miejsca. Nowy standard ma wynosić 157 mm, jest wspierany przez kilka, głównie amerykańskich firm.
Inna ciekawa nowość – E*13 ma w ofercie korby do napędów elektrycznych Brose o długości 160 i 170 mm. Duży news dotyczący napędów zachowano na Sea Otter. Ktoś coś tu mówił o dwunastce?
Artykuł prezentujący najciekawsze nowości odsłonięte na Bike Connection Winter 2018 ukazał się w BIKE 3/2018. Jego elektroniczną wersję możecie obejrzeć TUTAJ.