SPECIALIZED Crux Elite

Jak na przełajówkę do ścigania Crux oferuje zaskakująco wygodną pozycję, co oznacza, że Specialized celował w szerszą grupę docelową.



SPECIALIZED Crux Elite

Bardzo wysokie wartości sztywności główki sterowej i środka suportu sprawiają, że nie grozi niebezpieczeństwo wprowadzenia niepokoju w zawieszenie, czy to ostrym pedałowaniem czy szybkimi zjazdami. Nie przeszkadza, że aluminiowa sztyca amortyzuje niewiele, bo w praktyce pomagają wygodne siodło i opony łykające wiele przeszkód. Grubo bieżnikowane Terra Pro mogą się podobać na naturalnej nawierzchni dzięki świetnej przyczepności i dobremu trzymaniu w zakrętach, a na asfalcie toczą się zadziwiająco lekko. Hydrauliczne hamulce Srama z tarczą 160 mm z przodu są mocne i dają się dobrze modulować, przed pierwszą jazdą trzeba je jednak dotrzeć. Na naszą lekko pofalowaną rundę testową napęd z zębatką 40 z przodu i tryb 11–32 z tyłu były idealne, a skoki zostały dobrze dobrane. Na trasy bardziej górzyste godna polecenia byłaby kaseta z większym zakresem, co jednak niosłoby ze sobą większe skoki między przełożeniami.

 

 

Gravel od SPECIALIZEDA TU

 

 

INFO specialized.com

CENA 12 999 zł WAGA 8,7 kg

 
SPECIALIZED Crux Elite

Masa ramy/widelca/sterów* 1317/570/66 g
Rozmiary** 46, 49, 52, 54, 56, 58, 61 cm
Rura podsiodłowa/górna/sterowa 555/560/155 mm
Stack/Reach/STR*** 583/382 mm/1,53
Korba Sram Rival 1 (40 z., OS BB)
Hamulce Sram Rival (160/140 mm)
Napęd Sram Rival 1
Koła/opony (masy)**** DT Swiss 470/Specialized Terra Pro 33 mm (przód/tył 1492/1954 g)

 

 

 

OCENA TOUR 2,2

 

 

 

 

 

PLUSY wygodna pozycja, stabilne i przyjazne prowadzenie, wygodne siodło, opony bardzo dobre w terenie
MINUSY drogi i stosunkowo ciężki, wąski zakres przełożeń, brak mocowania do montażu błotników

 

 

 

*masy zważone **dane producenta, rozmiar testowy wytłuszczony ***Stack/Reach – stosunek wymiarów w pionie i poziomie od środka suportu do górnej krawędzi rury sterowej; STR (Stack to Reach) 1,36 oznacza bardzo pochyloną, 1,60 wyprostowaną pozycję ****Wagi kół włącznie z oponami, trybem, zaciskami/osiami i ewentualnie tarczami

 

 

Powrót do Artykułu