SZTYCE TELESKOPOWE w teście. Zalety i wady.

Ponad 50% uczestników ankiety online uznało sztyce regulowane za największą innowację ostatnich dziesięciu lat. I słusznie!



Sztyce teleskopowe w teście

 

CRANK BROTHERS HIGHLINE   

 

INFO/CENA 7anna.pl/1499 zł
WAGA/SKOK 633 g/125 mm
ŚREDNICA/DŁUGOŚĆ 31,6 mm/400 mm
SYSTEM/REGULACJA hydrauliczny/bezstopniowa
LIMIT WAGOWY brak

 

 

 

 

Od Eurobike 2015 z niecierpliwością czekaliśmy na pierwsze egzemplarze testowe Highline. W końcu sztyca trafiła do sklepów. Cechą szczególną hydraulicznej sztycy o skoku 125 mm jest uniwersalna zdalna manetka. Przy tym dźwignia, wyposażona w kulowy przegub, może być zamontowana nad lub pod kierownicą. Tuning możliwy jest dzięki regulacji kąta. Skok manetki jest duży, ale siła potrzebna do obsługi niewielka. Montaż wewnętrznie prowadzonej linki jest prosty, linkę blokuje się z przodu, przy manetce. Po wielu tygodniach testu Highline praktycznie nie miał luzu. Szybszy mógłby być tylko powrót do pozycji wyjściowej. Brakowało nam też akustycznej informacji, czy siodło dotarło na górę, czy też nie.

 

 

 

 

 

 

ROCK SHOX REVERB STEALTH

INFO/CENA sram.com/2210 zł
WAGA/SKOK 626 g/170 mm (100, 125, 150 mm)
ŚREDNICA/DŁUGOŚĆ 30,9 mm (480 mm)
SYSTEM/REGULACJA hydrauliczny/bezstopniowa
LIMIT WAGOWY brak

 

 

 

 

Sztyca nadal wyposażona jest w hydrauliczną manetkę X‑Loc, może mieć do 170 mm skoku, szybko się wysuwa i ma zupełnie zmodernizowany środek z większym nachodzeniem na siebie elementów ślizgowych i z ulepszonymi uszczelnieniami. O tym, czy chce się siodło opuszczać o 17 cm, trzeba zdecydować samemu. Przede wszystkim wysocy użytkownicy będą krzyczeć „nareszcie!”, bo w ramach XL zwykle nie brakuje miejsca. W przypadku montażu i obsługi wszystko zostało po staremu. Nadal można regulować tempo wysuwania się przy zdalnej manetce, by zwolnić, trzeba mocno nacisnąć. Ciekawe jak będzie z trwałością, która ma być lepsza. W naszych sztukach testowych i rowerach testowych jak dotąd nie zanotowaliśmy niczego niepokojącego.

 

Więcej o modelu TU

 

 

 

 

 

 

FOX TRANSFER

 

INFO/CENA fixracingshox.com/1926 zł
WAGA/SKOK 598 g/125 mm (150 mm)
ŚREDNICA/DŁUGOŚĆ 31,6 mm/456 mm
SYSTEM/REGULACJA hydrauliczny/bezstopniowa
LIMIT WAGOWY brak

 

 

 

 

W Transferze Amerykanie uporali się ze wszystkimi słabymi stronami poprzedniczki, sztycy DOSS, którą testowaliśmy w numerze 3/16 BIKE. Wyjście linki znajduje się obecnie, jak we wszystkich nowoczesnych sztycach, na dole, duża dźwignia została wymieniona, a Transfer pracuje bezstopniowo. W związku z tym, że nie wszystkie ramy dopuszczają wewnętrzne prowadzenie, dostępna jest też wersja z zewnętrznym. Przy wysuwaniu i wsuwaniu głośna praca sygnalizuje działanie i informację zwrotną. Dźwignia jest ergonomiczna, wymaga średniej siły i może się podobać dzięki niewielkiemu skokowi. Fox oferuje też manetkę do napędów 1×11 (339 zł), jak i tańszą o 215 złotych wersję Performance.

 

 

 

Prezentacja modelu TUTAJ

 

 

Artykuł po raz pierwszy został opublikowany w numerze 11-12/2016 Magazynu BIKE, wersja elektroniczna TU