Koła Jagu Elite 25 DB A.S. Prezentacja

Koła Jagu Elite 25 DB A.S.

 


Z daleka zestaw Jagu Elite 25 DB A.S. wygląda tradycyjnie, obręcze pozbawione powierzchni pod hamulec szczękowy zdradzają, że jest to zestaw tylko pod tarcze. W dodatku takie na sześć śrub. Ale wystarczy bliższy rzut oka, żeby przyznać, że w tych kołach dzieje się coś więcej…


 

 


Szprychy są jakieś dziwnie szerokie, nyple – nietypowe, a jeszcze trzeba spojrzeć na nie od strony piasty.


 

 


Proste szprychy Jagu są wykonane z lekkiego stopu aluminium, w dodatku cieniowane. Ich wymiarowanie to 4.0 – 1.5 – 6.8 mm, od nypla do łebka. Zarówno w przednim, jak i w tylnym kole, jedna para szprych otrzymała kolor czerwony. To nie tylko zabieg estetyczny, ale i ułatwienie w lokalizacji otworu na wentyl. Przednia piasta ma szerokość 100 mm i współpracuje z osiami 15 mm, a tylna…


 

 


… ma szerokość 135 mm i oś pustą w środku o średnicy 12 mm. W dobie Boostów i standardu 142 mm w MTB wszystko wskazuje, że bez konwersji osi są to koła idealne nie tylko do MTB, ale i do graveli i nowoczesnych przełajów. Wszystkie elementy zestawu to produkty Jagu. 


 

 


 


Obręcze o szerokości wewnętrznej 24 mm świetnie sprawdzą się w stabilizacji opon terenowych o szerokości od 33 mm, czyli typowo przełajowych. Spokojnie możemy myśleć o większych, tych poza standardem przełajów, również w wariancie tubeless. Wystarczy założyć przeznaczoną do systemów bezdętkowych opaskę lub użyć pasującej taśmy. 24 mm to dzisiaj więcej niż jeszcze sezon lub dwa do tyłu oferowali producenci w kategorii kół MTB, co stawia koła Elite 25 w gronie tych najbardziej aktualnych. 


 

 


W każdym kole znajdziemy po 24 szprychy, po 12 na każdą stronę. Wiele wskazuje na to, że szprychy będzie można wymieniać bez konieczności demontażu koła z roweru, a nawet bez zdejmowania kasety! Sprawdzimy to w czasie testów. 


 

 


Klasyczny bębenek pasuje do kaset Shimano 9/10/11s, co pozwoli budować gravele z kasetami o szerokim zakresie przełożeń w wariancie 1X. 


 

 


Markę Jagu znamy bardziej z ich kół z obręczami z karbonu. Użycie obręczy ze stopów i szerokich, aluminiowych szprych ma na celu połączenie dużej sztywności bocznej z atrakcyjną ceną, kosztem nieco wyższej wagi. 

 

SPECYFIKACJA

Koła Jagu Elite 25 DB A.S.; waga: 1740 g zestaw (780 g przód, 960 g tył); obręcze: Jagu, aluminium, piasty: Jagu, aluminium, typ straight pull, szprychy: Jagu Aero, aluminium, 4.0 – 1.5 – 6.8 mm; cena: 1949 zł.
Dystrybutor: 
http://jagu-wheels.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »