Stoll Bike T1 – wyważony i bezpieczny – w teście

Sportowy Stoll Bike T1 przekonał nas do siebie na wielu trasach testowych i na Ronda Piccola maratonu w Rivie. Bez jednorazowego choćby dotknięcia dźwigni platformy! Z góry T1 pozostaje bardzo wyważony i bezpieczny. Kto chce więcej zjeżdżać, może wybrać widelec o skoku 140 mm.



Thomas Stoll, jako były zawodowy maratończyk z sukcesami na koncie i były szef Stöckli Pro Team, a jednocześnie inżynier budowy maszyn, wie, o co chodzi w dobrym rowerze. Szwajcar pod marką Stoll Bikes od roku oferuje swoją wiedzę i wraz z niewielkim teamem tworzy platformę opartą na karbonowych fullach. Jako wytwórca klasy premium, produkujący ramy w Niemczech, Stoll nie wybiera drogi na skróty i razem z klientem po jeździe próbnej dobiera ułożenie karbonu w ramie, dostosowując je do potrzeb użytkownika.
BIKE mógł przetestować wersję Trail ze skokiem, który wynosi (jak zmierzyliśmy) 138 mm. Mimo grubych opon i obręczy, oraz bez zgniłych kompromisów, twentyniner waży bez pedałów jedynie 11,47 kilograma. To świetny wynik. Dochodzi do tego wyposażenie VPP, które obraca się wokół nierdzewnych łożysk kulkowych Inox, zoptymalizowane pod kątem wydajności. Rezultat robi wrażenie. Tył, także bez włączonej platformy, pozostaje bardzo stabilny i przekształca energię prowadzącego w czysty napęd. Ma całkowicie symetryczną budowę i bardzo szeroki rozstaw łożysk, by skompensować naprężenie łańcucha wywołane przez pedałującego. Mimo tego zawieszenie pracuje twardo, ale w żadnym wypadku nie ma powodów do narzekania na brak czułości i oferuje wysokie rezerwy przy większych uderzeniach.

 

 

 

Stoll Bike T1 - 11,5 kg/130/138 mm/29”

 

¹ Cena nie uwzględnia kosztów opakowania, przesyłki i złożenia roweru * Ocena BIKE oddaje pomiary w laboratorium BIKE i subiektywne wrażenia testerów.
Ocena BIKE jest niezależna od ceny. Oceny BIKE: super (250 – 205 pkt.), bardzo dobra (204,75 – 170 pkt.), dobra (169,75 – 140 pkt.), dostateczna (139,75 – 100 pkt.), mierna, niedostateczna.

 

 

 

Karbonowe obręcze Bike Ahead w Stoll Bike T1, o szerokości wewnętrznej 28 mm, zapewniają dużą objętość opon. Przy tym zestaw kół waży zaledwie 1390 gramów. 

 

 

Stoll Bike T1 - przewody bez większych zgięć poprowadzono w widełkach podłańcuchowych.

 

 

 

Peter Nilges, szef testów BIKE

Stoll Bike T1 to jeden z najlepszych rowerów ścieżkowych, na jakich dotąd jeździłem. Wygląd, działanie, wyposażenie – prawdziwie ekskluzywny full. Poza tym to jedyny full, którego karbonowa rama produkowana jest w Niemczech. Ekstremalnie dobrze rozpędzający się ścieżkowiec, który dobrze spisze się też w wymagających maratonach.

 

Artykuł został opublikowany w numerze 8/2017 Magazynu BIKE, wersja elektronicznaTU

Komentarze do artykułu