Home Nowości Romet E-Gen M40 – prezentacja sztywnego elektryka

Romet E-Gen M40 – prezentacja sztywnego elektryka

0
882

 

Romet M40 to dosyć klasyczna w liniach rama, której nagle zgubiła sie mufa suportu. W jej miejscu znajduje sie gniazdo dla silnika elektrycznego wspomagania o mocy 250W, a nad dolną rurą przysiadła masywna bateria. Całość wygląda jak system Boscha z centralnym napędem lub analogiczna Yamaha. I na tym koniec podobieństw.


 

 

 

Panel sterujący i ekran wyświetlający podstawowe (nawet bardzo) parametry jazdy – dystans, prędkość, stan naładowania akumulatora i stopień wspomagania, według pięciostopniowej skali. 1 – to najsłabsze wspomaganie, 5 – najmocniejsze. Sterownik pozwala wygodnie wybrac tryb jazdy, uruchomic asystę prowadzenia roweru, zmienić wyświetlane dane lub włączyć podświetlenie ekranu. Od razu widać, że Bafang to firma ze wschodu (z Chin, konkretnie) – brak funkcji zegarka. Wiadomo, że na Wschodzie czas płynie inaczej, jest pojęciem bardzo względnym i wymiarem nie tak istotnym, żeby go w ogóle odmierzać…


 

 

Port do karmienia akumulatora wraz z testerem naładowania. Informację o naładowaniu podaje również wyświetlacz. 


 

 

Inaczej, jak w Boschu, ale podobnie, jak w napędach Yamaha – przednia zębatka jest sporych rozmiarów. 


 

 

 

 

Dziesięć biegów dostępnych na kasecie podlega rządom przerzutki Shimano Deore. Tanie tarczówki M315 mają dużo pracy do wykonania, hamując rozpędzonego M40 z pełnego galopu do zera. 


 

 

Z tak ustawionym wspornikiem można pokusić się o sportową jazdę.


 

 

 

Według specyfikacji na stronie producenta, powinnismy znaleźć widelec Suntour XCR z blokadą skoku z kierownicy. Tymczasem jest zamaskowany Zoom, niestety bardziej prymitywny, niz XCR, ale z blokadą. 


 

 

 

Lekkie opony Maxxis Pace toczą się bez zbędnych oporów – tak minimalistyczny bieżnik sprawdzi się na łagodnych, w miarę łatwych podmiejskich singlach. W górach to zdecydowanie za mało. 


 

Romet E-Generation M40, cena: 7699 zł, waga: ok. 22 kg, www.romet.pl.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »