Home Nowości Nowe hamulce Sram Code ze zjazdowymi genami

Nowe hamulce Sram Code ze zjazdowymi genami

0
1247

Avid Code to był kawał zjazdowego hamulca, komplet na jedno koło ważył, o ile mnie pamięć nie myli, 540 gramów, i to bez tarczy. Odporne na fading, z czterema tłoczkami na zacisk, w militarnej, zielonej barwie, były marzeniem wielu kolarzy spod flagi ekstremy. Przez dekadę nastapiła znacząca ewolucja tarczówek, która doprowadziła do powstania wystarczająco mocnych i zdecydowanie lżejszych konstrukcji dwutłoczkowych, dlatego też Sram, konsekwentnie odejmując marce Avid produktów, w ramach przenosin pod swoją strzechę, odświeżył konstrukcję swojego najsilniejszego hamulca, przekwalifikowując go nieco w myśl zasady „gdzie diabeł nie może, tam babę pośle”, stawiając hamulec Guide w roli diabła, a Code… Według nowej nominacji, nowe Code dedykowane są nadal tym, którzy potrzebują mocniejszego hamulca, czytaj – zjazdowcy i rowerzyści o słusznej posturze, oraz amatorzy agresywnej jazdy e-bikami.

 

W dużym uproszczeniu nowe Code to po prostu przeskalowane hamulce Guide, z czterotłoczkowym zaciskiem. Od strony dźwigni większy jest zbiornik wyrównawczy, a w zacisku znajdziemy dwie pary tłoczków o średnicy 15 i 16 mm. Większa objętość płynu ma lepiej sprawdzać się w czasie dużych obciążeń, głównie na zjazdach, redukując niekorzystny fading.

 

Topowa wersja Codów, RSC, powstała w dużej mierze na komponentach hamulca Guide. Generują o 15% większą moc hamowania i maja o 30% większą objętość płynu. Dźwignia posiada wszystkie najlepsze technologie Srama – SwingLink, regulację punktu kontaktu okładziń z tarczą, regulację położenia dźwigni za pomocą pokrętła i łożyskowanie w osi obrotu. Code również umożliwia łatwe odpowietrzanie dzięki technologii Bleeding Edge.

 

Hamulec będzie oferowany w cenie 270 Euro i ma byc dostępny już w maju 2017. Równolegle oferowany będzie wariant Code R, wykonany z tańszych materiałów (aluminiowe tłoczki w miejsce ceramicznych), pozbawiony regulacji martwego skoku dźwigni, za to znacznie tańszy, o równe 100 Euro za parę.  

 

 

Dźwignia i zacisk hamulca Code RSC. Code R różni się wykończeniem i korzysta z tańszych materiałów.


 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Translate »