Prezentacja: Intense Tracer 275C Pro Build

Intense zawsze wywołuje ciepłe myśli. Rowery niegdyś były trudno dostępne, sprowadzanie ich zza Oceanu czasem oznaczało czekanie po pół roku, ceny zwalały z nóg, ale ta jakość i wówczas „Handmade in USA” był warte każdego grosza. To było niczym inwestycja w dzieła sztuki, które niestety traciły na wartości, jak na przedmioty użytkowe przystało. Dziś ceny są mocno wyrównane, wielu masowych producentów potrafi mieć ceny wyższe, niż właśnie Intense czy pokrewna im marka, Santa Cruz. Pokrewna, bo Intense opłacił prawo do korzystania z patentu Santy na zawieszenie VPP i tym samym od zjazdowego modelu M3 (którego posiadaczem byłem) przez Uzzi, zawieszenie z wirtualną osią obrotu pojawiało się w każdym w pełni amortyzowanym rowerze ze skokiem od 100 do 240 mm. 

Tracer 275C to karbonowy full all mountain, czyli lekki, zwrotny i mobilny w równym stopniu na podjazdach, jak i na zjazdach. Nasza wersja to Pro Build, gotowy wariant osprzętu, który możemy wybrać przy składaniu zamówienia. Znajdziemy w nim amortyzację Rock Shoxa, napęd 1×11 Srama i koła DT Swiss. Plus jeszcze parę zacnych klejnotów, bo w końcu nie godzi się złożyć roweru o szlachetnym rodowodzie na przeciętnych częściach. Przyjrzyjcie się mu z bliska, jego test właśnie rozpoczynamy.

 

 

 

 

Detale świadczą o jakości – absolutnie doskonała rama, bez słabych punktów, bez tymczasowych koncepcji, z tego Intense jest znany od lat. Tracer 275C stanowi wyśmienity dowód ich niezmiennie wysokiej formy. W Stanach, z racji łatwej dostępności, marka jest bardzo popularna. W Polsce, głównie ze względu na cenę, ale i często nieświadomość polskiego klienta, przegrywa z poplarnymi brandami. 


 

 

 

Tak wygląda VPP z bliska i taki układ linków nazywa się VPP. To dosyć specyficzne ustawienie. Aktualnie właścicielem patentu na niego jest Santa Cruz, ale sam system został wynaleziony w latach 90. przez firmę Outland. Zasada działania określa ruch górnego i dolnego ogniwa w przeciwnym kierunku. Tłumik Rock Shox Monarch Plus dba o wysoką czułość tylnego koła. Naprawdę, zawieszenie jest bardzo, bardzo czułe.


 

Tracer 275C ma regulowany skok tylnego koła, do wyboru 145 lub 160 mm. Wystarczy przestawić mocowanie tłumika.


 

 

Znacie tego pana bardzo dobrze – Pike trafia do wielu rowerów all mountain i enduro. Tracer 275C dzięki niemu zyskuje na zjazdach, a przednie i tylne zawieszenie na pierwszy rzut oka jest bardzo dobrze zgrane. 


 

 

Napęd 1×11 oparto na podzespołach Sram X01 / X1. Korba ma 32 z., kaseta tradycyjny dla Sram zakres 10-42. To dość szeroka rozpiętość. Zebatka 32 wymaga mocnej łydy na bardziej stromych podjazdach.


 

 

 

Solidne koła DT Swiss E1700 (tylne z bębenkiem xD) ogumiono High Rollerami II od Maxxisa. Opony w mocno przyczepnej mieszance 3C mają szerokość 2,3 cala. Wydają się byc wyraźnie węższe od chociażby Continentali Mountain King 2.4. Zobaczymy, czy test praktyczny wykaże potrzebe wymiany na szersze. 


 

 

Mostek Thomson Elite X4 i kierownica Renthal Fatbar o szerokości 760 mm to komponenty standardowe w wersji Pro Build. Thomson produkuje komponenty na miarę kultu Intense’a. Wstyd nie znać!


 

 

Na kierownicy panuje ascetyczny porządek. Prawa klamka hamulca Guide RS posiada wspólną obejmę z manetką przerzutki. Lewa nie musi się do nikogo układać – manetka sztycy KS mocuje się niemal niezauważalnie obok chwytu. 


 

I jeszcze jeden fajny komponent – do regulowanej sztycy KS Lev Integra dokręcono siodło Fabric Scoop. W temacie siodeł z plastiku, nic lepszego nie wymyślono. 


 

 

Na koniec dwie informacje o pochodzeniu: Designed in the USA oraz niedźwiedź na rowerze, wskazujący konkretnie na Kalifornię. Rama posiada 5 lat gwarancji, jej karbonowe elemnty powstają w Azji (jak zresztą i Santa Cruz), aluminiowe w fabryce Intense w Stanach.


 

Przedstawiony Tracer 275C Pro Build waży poniżej 13 kg bez pedałów. Dokładną jego wagę oraz cene poznacie przy okazji jego testu. 


Dystrybutor: Intensecycles.com

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »