Mongoose Argus Comp – Prezentacja


Nisko opadająca aluminiowa rama i wysoka główka dają pozycję zbliżoną do klasycznego roweru MTB. To bardzo dobra cecha fat bika. 



Główka o szerokości dolnych łożysk 1,5 cala z łatwością przyjmie wymianę widelca na amortyzowany, jeśli w ogóle planujemy takowy założyć. Pod dolną i górną rurą wspawano wzmocnienia.



Suport jest bardzo szeroki, pierwsze pomiary pokazują, że Q factor, czyli rozstaw gwintów korb, wynosi ponad 220 mm. Jak widać, po stronie korby jest jeszcze sporo miejsca do przysunięcia zębatek bliżej ramy, ale wtedy kręcąca się opona mogłaby zahaczać o łańcuch i go zaciągać. W systemie 1×11 taki problem byłby zdecydowanie mniejszy. 



Tył jest bardzo sztywny bocznie i ma dużo miejsca na grubą oponę. 



Adapter tylnego hamulca umieszczono wewnątrz tylnego trójkąta. Regulowanie zacisku za pomocą przybornika z imbusami w postaci „scyzoryka” jest niezwykle irytujące. To akurat domena każdej ramy z takim rozwiązaniem.



Na tylnej piaście o rozstawie 190 mm siedzi dziesięciobiegowa kaseta. Razmem mamy do dyspozycji dwadzieścia biegów…



… obsługiwanych przez przerzutkę SLX. Jak widać, jej hak jest zarazem gniazdem osi tylnego koła i jest wymienny. 



Z przodu korba FSA Comet z tarczami 38 i 24 z. i przerzutka SLX.



Rower hamuje za pomoca tarczówek Tektro Auriga. Są odpowiednikiem prostych modeli Shimano. Manetki to zgrana para Deore, sprawnie zawiadująca przerzutkami.



Potężne opony Kenda Juggernaut, wespół z szerokimi na 100 mm obręczami, stanowią o fat biku. Poza terenem, jak prawie każdy fat, rower wygląda niezgrabnie. Wystarczy zabrać prawie całą przyczepność z podłoża, żeby objawił swoje prawdziwe oblicze, dzięki właśnie ponadwymiarowym kołom.



Wspornik w sam raz, kierownica odpowiednio szeroka. Dobrze zaprojektowany kokpit częstoi decyduje o komforcie jazdy. W przypadku fat bika z kołami o takiej masie kierownica o szerokości 760 mm nie jest żadną przesadą. 



Argus Comp kosztuje 4999 zł i z takim osprzętem może być groźną konkurencją dla wszystkich tanich fat bików. Czy się obroni, wykaże nasz test, który oficjalnie rozpoczynamy. 

Informacje o autorze

Autor tekstu: Łukasz Kopaczyński, l.kopaczynski@magazynbike.pl

Zdjęcia: Łukasz Kopaczyński

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Podobne artykuły

Instagram bike

Reklama

Wideo

Popularne

Translate »