Przekonamy się zresztą o tym już w ten weekend, bo startuje puchar świata DH wyścigiem w Lourdes (tak, to to Lourdes). To dobry pretekst by sprawdzić węglowego Giant Glory Advanced Marcelo Gutierreza. Ten pięciokrotny mitsrz Kolumbii w DH seryjnie wygrywa miejskie imprezy zjazdowe, ale i w PŚ powinien błysnąć. A na pewno jego sprzęt wygląda obiecująco. Maszynę sprawdziłem na żywo zaś na… Tajwanie, podczas targów Taipei Cycle 2015.
Rezygnacja z „amelinium” na rzecz „węglowodanów” pozwoliło zrzucić 242 gramy z przedniego trójkąta. Tył pozostał bez zmian, jest alumniowy. Napęd to Amerka pełną gębą – a raczej Tajwan, bo tam się to wszystko produkuje – czyli SRAM. Ok, nie wszystko, MRP dostarczyło prowadnicę łańcucha
Generalnie rzecz ujmując Sram X01 DH rządzi – i bardzo pasuje do kompozycji kolorystycznej całości
Co zresztą widać po napisach i detalach wykończenia
Nawet Boxxer z przodu ma odpowiednie kolorki, podobnie jak specjalna wersja kierownicy Truvativa
Pełna specyfikacja
• model: Glory Advanced 27.5 0, rozmiar L
• rama: karbon/ ALUXX SL trylny trójkąt
• tłumik: RockShox Vivid R2C z SA Racing 325lb
• widelec: RockShox BoXXer Team, czerwona sprężyna
• mostek: Truvativ Holzfeller, direct mount, 50 mm
• kierownica: Truvativ Boobar, 780 mm/ 30 mm
• gripy: ODI Longneck Lock-On
• hamulce: SRAM Guide RSC, zaciski Avid Code, tarcze Avid G2 200 mm
• prowadnica: MRP G3 Mega
• przerzutka: SRAM X01DH, Type 2, 7 biegów
• manetka: SRAM X01DH, 7 biegów
• tryb: SRAM X01DH, 10-24t
• łańcuch: SRAM PC-XX1
• korba: SRAM X01DH, 165 mm, 38 z X-Sync
• środek suportu: SRAM GXP
• pedały: Crank Brothers Mallet DH
• koła: SRAM, tubeless
• opony: Schwalbe Magic Mary, Super Gravity Vertstar, 2.35”
• siodło: Giant Contact
• sztyca: Truvativ Holzfeller, 0 degree